Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Национална организација потрошача Србије (НОПС) наставила је са акцијом евидентирања трговаца који не послују у складу са Законом о електронској трговини. Овога пута фокус је на фејсбук и инстаграм профилима међу којима има највише трговаца који се баве продајом обуће, одеће, суплемената и додатака исхрани, парфема, итд.

Потрошачи у Србији исте производе плаћају, чак и дупло скупље, него комшије у региону. Овакве цене зидају трговински ланци малопродајним маржама на робу, које су у нашој земљи знатно више него у региону.

Српски посланици јуче су усвојили Закон о заштити потрошача, за који је Влада Србије навела да нуди нова решења која ће омогућити да потрошачи своја права остваре што ефикасније и уз мање трошкова. Законом се, према наводима предлагача, гарантује и висок ниво заштите права потрошача. Међутим, у потрошачким организацијама се не слажу са овим наводима и сматрају да је овај закон само додатно задао муке потрошачима и закомпликовао све. За поједине новине се наводи да за њих не постоји инфраструктура да се оне спроведу.

Скупштина Србије усвојила је Закон о заштити потрошача којим је предвиђено више новина, међу којима је увођење регистра „не зови”, прекршајних налога, као и обавеза издавања предрачуна за мајсторске услуге веће од 5.000 динара, преноси Танјуг.

Рајфајзен банка је путем мејла обавестила кориснике својих услуга али и друге грађане о злонамерним активностима које спроводе непознате особе. Саопштење банке вам преносимо у наставку.