Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Потрошачи у Србији годинама уназад све чешће се суочавају са различитим триковима произвођача који своје производе пакују у мању грамажу, а продају по истој или већој цени. Тако се на рафовима српских продавница могу наћи чоколаде од 80 грама уместо 100, тестенине у паковањима од 350 грама уместо пола килограма, маслац од 125 грама, док је у кутијама кондиторских производа све мање кекса.

Поједини оператери нуде својим корисницима осигурање мобилног уређаја, које би требало, наводно, да их заштити од нежељених трошкова у случају да дође до његовог оштећења. Међутим, непријатно искуство Београђанкe Данијеле Богуновић, која се обратила нашој редакцији, показује да јој 13 месеци плаћања осигурања по 250 динара, није донело никакву уштеду. Када се све сабере, поправку оператеру платила је исто као што би било којег другог грађанина, без осигурања, то коштало у ма којем сервису.

Застарели дугови не морају да се плате. То добро знају и они који нам редовно испостављају рачуне - за утрошену воду, електричну енергију, услуге изношења смећа, коришћења фиксних и мобилних телефона, телевизије… Ипак, поједина предузећа, најчешће она јавно-комунална, с времена на време пречешљају своју базу података “откривајући” по хиљаду, две динара застарелог дуга који потом потрошачима шаљу на наплату и то преко - извршитеља. Повериоци такође - а ово важи углавном за мобилне операторе - застареле дугове грађана продају агенцијама за принудну наплату, која потом дугове “ујурују” од потрошача. И све то по принципу: ако прође - прође. Адвокат Светлана Павловић из Београда и Младен Алфировић, правни саветник Националне организације потрошача Србије, објашњавају за портал Н1 када који дуг застарева за плаћање.

Ако је рачун плаћен - нико не сме да вам га наплати дупло. Ако је, међутим, дуг за неку комуналну услугу застарео, а поверилац преко извршитеља ипак покуша његову наплату, за дужника је важно да на време уложи приговор, што значи - у року од осам дана од дана пријема решења извршитеља. У противном, за дужника - нема спаса. Саговорници портала Н1 - адвокат Светлана Павловић из Београда и Младен Алфировић, правни саветник Националне организације потрошача Србије, објашњавају како треба да поступе потрошачи када извршитељ крене у принудну наплату плаћених или застарелих дугова.