Жалба трговцу, а не сервису
Када у року од две године од куповине дође до било каквог квара, због кога производ више не може да се користи с основном наменом, потрошач има право да ту робу замени.
Када у року од две године од куповине дође до било каквог квара, због кога производ више не може да се користи с основном наменом, потрошач има право да ту робу замени.
Јавном комуналном предузећу „Београдске електране“ у протеклих неколико дана јавило се више потрошача проверавајући информације из летка које су непознате особе убациле у поштанске сандучиће или залепиле на улазна врата стамбених зграда. Летком, иза којег не стоје „Београдске електране“, наслова „УПОЗОРЕЊЕ ВЛАСНИЦИМА СТАНОВА“, позивају се власници станова да, како је наведено, замене радијаторе због њиховог лошег квалитета како би наводно спречили материјалне штете, затим, да се за процедуру обрате „Београдским електранама“, као и да осигурају своје станове од потенцијалне штете преко ЈКП „Инфостан технологије“. С обзиром да „Београдске електране“ нису слале никакве летке потрошачима, упозоравамо грађане на могућност преваре и лажног представљања. Такође, појављују се и особе које се потрошачима лажно представљају као радници предузећа и од њих изнуђују новац за наводну поправку кварова на кућним грејним инсталацијама, као и за замену радијатора, вентила и слично.
Национални савет за заштиту потрошача, Владино тело предвиђено Законом из 2014. године, а које је кључно за решавање свих питања и проблема који су од изузетног значаја за грађане, формирано је тек 4. фебруара ове године.
Важе ли иста правила за све земље?
У Србији још нису урађена истраживања о томе да ли потрошачи купују увозну робу слабијег квалитета од исте такве у продавницама у Европској унији, већ само искуствени утисци наших потрошача да је то тако, рекла је правни саветник Националне организације потрошача Србије Никица Јовановић.
На тржишту се налазе производи који се рекламирају и декларишу као домаћи, а произведени су од увозних сировина.