Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

Поводом усвајања новог Закона о безбедности хране на самом почетку његове примене дошло је до извесних проблема око поделе надлежности код контроле увозне прехрамбених производа, па је НОПС оштро реаговао тврдећи да постоји "вакуум" који омогућава улазак неконтролисаних пошиљки хране у земљу.

Како је и најављено, данас (среда, 08.07.2009.) почиње заједничка контрола увозне хране од стране Министарства пољопривреде и Националне организације потрошача Србије. Ова активност показује у пракси како се примена прописа одражава на живот обичног потрошача. Након добијања резултата имаћемо потпуни увид у то шта једемо, с обзиром на значајну промену у законским прописима приликом увоза хране која се однедавно примењује у оквиру Закона о безбедности хране.

Како је и најављено, данас (среда, 08.07.2009.) почиње заједничка контрола увозне хране од стране Министарства пољопривреде и Националне организације потрошача Србије. Ова активност показује у пракси како се примена прописа одражава на живот обичног потрошача. Након добијања резултата имаћемо потпуни увид у то шта једемо, с обзиром на значајну промену у законским прописима приликом увоза хране која се однедавно примењује у оквиру Закона о безбедности хране.

Са изузетним задовољством обавештавамо српску јавност о пријему Националне организације потрошача Србије, као репрезентативног савеза организација потрошача, у чланство светске организације потрошача (Consumers International). Овим чином НОПС је постао део глобалне мреже заштите права потрошача сачињене од 240 чланица у 115 земаља света.


На овај начин ћемо бити у прилици да значајно унапредимо своје активности на пољу заштите потрошача и, пре свега, будемо активни учесник у свим глобалним кампањама. Такође очекујемо значајније учешће наших представника у свим домаћим законодавно - извршним телима како би се осигурало значајно учешће представника потрошача. Верујемо да ће тиме српски потрошачи заиста имати ефикаснију заштиту, попут потрошача у развијеним друштвеним заједницама.

 

На основу бројних жалби потрошача Национална организација потрошача Србије упутила је 12.06.2009. године захтев "Телеком"-у за повлачењем непристојне понуде под називом "Омнифон".

Поштовани,

Током протеклих неколико дана на адресе бројних потрошача стижу обавештења на телефонском рачуну да ће у промотивном периоду до 1. августа коришћење Омнифон услуга (скуп разних услуга типа идентификације позива, конференцијска веза и сл.) бити потпуно бесплатно, али да ће тада почети да се наплаћује УКОЛИКО ГА ПОТРОШАЧ НЕ ОТКАЖЕ.