Вести

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS

Јачање заштите потрошача у Србији

[tab2 url="vesti/90-bez-potpisa-aneksa-do-5-decembra" img="images/stories/demo/general/tabs/nops.jpg" title="Без потписа анекса до 5. децембра" type="tabs2" position="all"]

Национална организација потрошача Србије (НОПС), али и економски стручњаци, упозоравају грађане да је најбоље да пре примене новог закона ништа не потписују. Наиме, новим законом банке су обавезне да камате које су неоправдано повећавале позивајући се на промењене услове на тржишту, пословну политику или нешто слично, морају да врате на ниво из времена закључења уговора.[/tab2]

[tab2 url="vesti/89-kvalitet-sve-losiji" img="images/stories/demo/general/tabs/reklamacija-potrosaca.jpg" title="Квалитет све лошији, рекламација све тежа" type="tabs2" position="all"]

Због веома великог броја рекламација потрошача на квалитет патика познатих светских произвођача, из Србије је светској организацији потрошача – Consumers International упућен захтев у којем се указује на овај проблем.

Из Националне организације потрошача Србије (НОПС), која је и упутила овај апел, напомињу да ће се посебна пажња посветити званичним увозницима како би се утврдило ко и на који начин увози и пласира обућу на српско тржиште. [/tab2]

[tab2 url="index.php?option=com_content&view=article&id=81:konacno-zastita&catid=27:vesti&Itemid=50" img="images/stories/demo/general/tabs/marze.jpg" title="Коначно заштита: Влада обара високе марже" type="tabs2" position="all"]

Министар пољопривреде и трговине Душан Петровић је на састанку с представницима трговинских ланаца који је у уторак одржан у Влади Србије предложио да се марже на основне животне намирнице ограниче на 10 одсто. Како трговци нису пристали на тај предлог, Влада ће до краја ове године донети уредбу којом ће марже на шећер, брашно, млеко, месо и уље ипак бити ограничене, сазнаје „Блиц" од извора у Влади.[/tab2]

[tab2 url="vesti/66-nova-prava-za-klijente-banaka" img="images/stories/demo/general/tabs/banke.jpg" title="Нова права за клијенте банака" type="tabs2" position="all"]

Заштита корисника заснована је на потреби да се побољша поступање финансијских институција према клијентима, али и на томе да се корисницима благовремено пруже неопходне информације, што представља основни вид заштите. Само добро информисан и финансијски едукован клијент може донети одговорну одлуку у погледу коришћења финансијске услуге. Ове услуге су комплексне и њихово дејство се огледа на дужи рок, те отуда потреба за појачаним нивоом информисања потрошача. [/tab2]

[tab2 url="vesti/98-srpske-turiste-izbacuju-iz-hotela" img="images/stories/demo/general/tabs/srpski-turisti-hurgada.jpg" title="Српске туристе избацују из египатских хотела" type="tabs2" position="all"]

Око 160 српских туриста који су пре шест дана допутовали у египатско летовалиште Хургада, јуче су изненада добили рачуне за свој боравак у хотелима које су одмах морали да плате. Агенција „Јунајтед тревел” (UNITED travel), којој су путници уплатили цео аранжман пре одласка у Египат, како незванично сазнајемо, није уплатила ни динар на рачун хотела, па је неколико наших држављана, који су одбили да плате дуг хотелу, завршило на улици. Према сазнањима огорчених туриста, агенција је платила авионске карте за све путнике само до Хургаде.[/tab2] [clear]