29. 11. 2024.

[tab2 url="vesti/98-srpske-turiste-izbacuju-iz-hotela" img="images/stories/demo/general/tabs/srpski-turisti-hurgada.jpg" title="Српске туристе избацују из египатских хотела" type="tabs2" position="all"]

Око 160 српских туриста који су пре шест дана допутовали у египатско летовалиште Хургада, јуче су изненада добили рачуне за свој боравак у хотелима које су одмах морали да плате. Агенција „Јунајтед тревел” (UNITED travel), којој су путници уплатили цео аранжман пре одласка у Египат, како незванично сазнајемо, није уплатила ни динар на рачун хотела, па је неколико наших држављана, који су одбили да плате дуг хотелу, завршило на улици. Према сазнањима огорчених туриста, агенција је платила авионске карте за све путнике само до Хургаде.[/tab2] [clear]

 

Београђанин Мирослав Крга, који је у хотел „Континентал” дошао пре шест дана, каже да је управа јуче захтевала да напусте собе, или да плате смештај. Заједно са осталих 16 српских туриста, смештених у овом хотелу, чекао је вече да се договори са менаџментом како да реше проблем. До закључења овог броја договор није постигнут, а наш саговорник каже да ће, ако не буде имао куд, платити дуг хотелу.

– Не желимо да завршимо на улици, јер има и родитеља с малом децом којима је у овом тренутку најгоре. Неколико српских туриста смештених у хотелима ниже категорије већ је избачено напоље јер нису хтели да плате рачун који им је уручен. Контактирали смо наш конзулат, али нису нам понудили никакво конкретно решење. Водич, који је Арапин, рекао је да није уплаћено ни динара на рачун хотела и да он не може да нам помогне – жали се наш саговорник који је један аранжман у овом луксузном хотелу са пет звездица, заједно са путним трошковима, платио око 650 евра.

Туристичка инспекција већ два дана проверава рад агенције „Јунајтед тревел” чије су просторије у новобеоградском Ју бизнис центру у Булевару Михајла Пупина 10, сазнајемо у Министарству економије и регионалног развоја.

– Туристичка инспекција је упозната са наведеним случајем и тренутно инспектори контролишу пословање наведене агенције. Према нашим најновијим информацијама, уплате путника су почеле да стижу на рачун хотела, па се надамо да ће овај проблем бити решен. Да ли су постојали пропусти у раду ове агенције и које су евентуалне казне биће познато по окончању инспекцијске контроле, надамо се већ данас – стоји у саопштењу ресорног министарства.

Незванично сазнајемо да су се у току ове, прве сезоне пословања „Јунајтед тревела” у Србији, њихови путници неколико пута нашли у истом проблему, тачније уплатили су аранжман, али власници агенције новац нису проследили хотелима.

У ресорном министарству кажу да наши туристи који имају овакав проблем у страној земљи треба да се обрате за помоћ конзулату који мора да им помогне.

– Конзулат не може да плати хотелске рачуне, али може да изврши одређени дипломатски притисак да се ситуација смири – кажу надлежни.

Агенцију „Јунајтед тревел” чије је седиште у Египту, основала су два египатска држављанина почетком ове године, али она није чланица „Јуте”, националне асоцијације туристичких агенција.

Раде Станковић, директор „Јуте”, истиче да су они огорчани пословањем појединих новооснованих агенција које својим пропустима бацају мрљу на цео еснаф.

– Ова сезона била је најгора до сада због напете ситуације у Египту. На самом крају неко нам још више отежава посао. Молимо туристе да обрате пажњу какве аранжмане и агенције бирају јер нам овакви ексцеси нису потребни – истиче наш саговорник.

Објављено: Политика, 02.11.2011.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS