18. 07. 2024.

 

Ако сте од оних који у супермаркету увек узму веће паковање робе да би уштедели, упали сте у замку: то правило отишло је у историју.

Једно велико паковање може вас коштати више него да узмете два мања паковања истог производа.

На пример, у супермаркетима три паковања прашка за веш (по три килограма) стају 97 динара, мање него да сте узели једно велико паковање (девет килограма), а произвођач и тип прашка су идентични.

Килограм бомбона кошта 608,99 динара, а 100 грама 58,99. Сличну нелогичност приметили смо и код тоалет-папира, жвака, кафе, чоколадица…

За неку робу веће паковање заиста је било јефтиније, али често су цене биле и симболично ниже.

У питању је класична обмана потрошача, уверава Горан Паповић, председник националне организације потрошача Србије.

– То је класична обмана, довођење потрошача у заблуду. То је и неуромаркетинг, јер верујемо трговцима да су поштени, а они рачунају на навике потрошача. Увек упозоравамо потрошаче да отворе четворе очи пре него што купе производ, јер закон не прописује да ли ће веће количине бити јефиније или неће. Ми такве појаве јавно објављујемо и скрећемо пажњу, а трговци сваки пут одговарају да је реч о грешци – казао је Паповић.

У великим маркетима који послују у Србији кажу да је начин формирања малопродајне цене део пословне стратегије компаније, а да највећи утицај на њу има набавна цена.

– Потенцијалне нелогичности које се могу појавити код цена производа различитих грамажа неретко су последица акцијских снижења, попуста на везане куповине… На то утиче и увођење нових производа у асортиман и осталих техника којима компанија утиче на повећање задовољства потрошача – наводе из поменутих радњи.

Међутим, додају да у великим маркетима потрошач ту никада није на губитку нити је обманут.

Како истичу, нема ни речи о таквој намери.

Произвођачи: Цене у малопродаји не зависе од нас

– У нашем ценовнику је поприлична разлика, тако да потрошач има много већу предност ако купи веће паковање. Нажалост, малопродавци имају сву слободу да маржирају на начин на који желе – казали су нам у једној компанији која је позната по производњи слаткиша.

Извор: Блиц

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS