Поводом 15. марта, Светског дана права потрошача, Центар за европске политике подсећа на велики значај ове економске групе и чињеницу да се њихов глас недовољно чује код доносилаца одлука у Србији.
„Закон о заштити потрошача из 2014. године представља помак напред, али у посебним прописима и даље постоје проблеми. Грађани, односно потрошачи највише осећају те проблеме кад су у питању телекомуникационе, финансијске и комуналне услуге (паркинг сервис, даљинско грејање, водовод”, каже Небојша Лазаревић, директор Центра за европске политике и члан Ужег преговарачког тима за приступање Србије ЕУ.
Заштита потрошача је једна од области које у суштини нису скупе за државу а могу да донесу огромну корист, не само потрошачима, већ и привреди, каже Лазаревић.
„Већу пажњу треба посветити информисаности потрошача. Пракса показује да добро информисан потрошач у највећем броју случајева успева да заштити своја права. Грађани, односно сви потрошачи у Србији би требало да се што више обраћају регионалним центрима за заштиту потрошача – у Београду, Новом Саду, Крагујевцу и Нишу јер ће и сам трговац када примети да потрошача неко други штити, најчешће хтети да испоштује своје обавезе или макар да се нагоди. Судови, су за сада, нажалост, врло неефикасни”, објашњава Лазаревић.
Једна од препорука за наредни период је додатно јачање потрошачких организација у Србији које су се показале као веома активан актер, а по угледу на најразвијеније земље, попут Немачке, где су такве организације стожер заштите потрошача.
Извор: ЕурАктив