27. 11. 2024.

 

Бољу заштиту потрошача и фер тржишне услове, према најавама ресорног министарства, треба да обезбеди нови Закон о оглашавању. Заштитници потрошача кажу да предложени прописи охрабрују и да очекују да већи број инспектора контролише како се они примењују.

Стручна јавност замера што се предлогом закона регулише искључиво трговачко оглашавање.

Сива економија се са улице пренела на интернет па је, објашњавају надлежни, регулисање "онлајн" продаје једна од кључних новина закона. Контролисаће се све – од оглашавања до преузимања робе. Нови прописи осим дуванских производа, забрањују и рекламирање електронских цигарета. Алкохолна пића подељена су на она која садрже до 20 одсто алкохола и више од тога.

"Време рекламирања је предвиђено законом за ове до 20 посто од 18 часова до 6 часова ујутру, а за преко 20 посто од 23 до 6 сати ујутру. Такође, до сада смо били рестриктивни када је у питању оглашавање алкохола, овим законом дозвољено је оглашавање алкохола у штампаним медијима", истиче Весна Ковач, државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација.

Новим законом требало би да се стане на пут лажним снижењима и обмањујућим рекламама које користе произвођачи и трговци. Посебна правила односе се на заштиту малолетника.

"Трговци морају да знају да је свака реклама уједно и гаранција. Друго што је јако битно за нас, то је заштита деце. Немогуће је и неприхватљиво да на дечијим каналима, на дечијим програмима се појављују рекламе коцкарница, кладионица, дијететских производа за мршављење", објашњава Горан Паповић из Националне организације потрошача Србије.

Све одредбе предложеног закона односе се искључиво на комерцијално оглашавање. Тако је, упозоравају стручњаци, пропуштена још једна прилика да се државно и политичко оглашавање уреде доследним правилима.

На бољу уређеност, та област мораће да сачека нову прилику, јер се усвајање Закона о оглашавању очекује идуће недеље.

Извор: РТС

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS