27. 11. 2024.

 

Удружења потрошача у Београду дневно добијају и по 20 најразноврснијих приговора незадовољних купаца.

Потрошачи у Београду све су спремнији да рекламирају оштећену робу и да се обрате трговцу уколико мисле да су преварени, а најчешће упиру прст на телефонске пакете. Удружењима за заштиту потрошача стиже доста притужби и због непоштовања гаранције при куповини технике, а високо место заузима и неправилно декларисање хране у продавницама.

– Све су чешћи приговори због немогућности раскидања уговора са мобилним провајдерима, смањења обима услуге, нејасних месечних рачуна, али и квалитета мобилних телефона који се купују, или добијају уз тарифне пакете. Неадекватно истицање цена такође је пракса престоничких трговаца – каже Петар Богосављевић, из Покрета потрошача Београда. – Међутим, потрошачи су сада образованији, упућенији и информисанији, па се чешће одлучују за рекламацију и притужбу.

У Националној организацији потрошача Србије кажу да им се, са притужбом на несавесног трговца дневно у просеку обрати око 20 грађана. Начин отклањања квара на купљеној техници је најчешћа замерка купаца који су их упитали за савет.

Може се рећи да је постало правило да продавнице компјутера, телефона, телевизора, или великих кућних апарата поправљају квар који пријаве потрошачи, иако су у обавези да га замене – објашњава нам Никица Јовановић, правни саветник у НОПС-у. – Одећа и обућа се, такође, у великој мери, рекламирају, а и услуге мобилних оператера су међу чешћим приговорима суграђана.

Буђав хлеб, лоши млеко и јаја

У скорије време Покрет за заштиту потрошача је добио много жалби на квалитет хлеба у радњама. Београђани су, рекли су нам у овој организацији, често пријављивали и лош квалитет пастеризованог млека, али и јаја и меса.

Извор: Вечерње новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS