18. 07. 2024.

Лажне распродаје, иста цена одеће од прошлогодишње сезоне, велика разлика у ценама истих одевних предмета у различитим бутицима, квалитет ни приближан ономе у европским градовима... са свим тим суочава се купац у Србији, који углавном није едукован о својим правима, што трговцима омогућава да послују са превисоким маржама.

 

Недовољна конкуренција, доминантан положај појединих трговаца и постојање посредника за велике трговинске ланце, разлози су што је цена одеће у Србији за чак 30 одсто скупља него у иностранству, кажу у Удружењу за заштиту потрошача Војводине.

"Трговци се код нас и даље користе свим могућим триковима како би повећали свој профит, некада је то у складу са законом и оправдано, дозвољено, они просто злоупотребљавају ту ниску потрошачку свест код наших купаца, па рецимо непосредно пред оглашавање неке распродаје они подигну цене", наводи правни саветник у Удружењу за заштиту потрошача Војводине Младен Алфировић.

Трговачка маржа је пословна тајна, али велике разлике у ценама истих производа показују да, од произвођача до рафа, цена "отежа" до чак 30 одсто што је шест пута више него у европским трговинским кућама.

"Ми то не можемо да докажемо али сви смо убеђени у то и верујемо да је то тако, односно да је роба у Србији лошијег квалитета, али то је просто разлог оно о чему сам говорио на почетку, а то је ниска потрошачка свест", самтра Алфировић.

У Удружењу за заштиту потрошача Војводине кажу да се грађани најчешће жале на трговце који не поштују њихово право на рекламацију. Сваки потрошач има право на то да у року од две године рекламира робу, да тражи замену или поправку, а уколико се јави у првих шест месеци, купац може захтевати и повраћај новца.

Извор: РТВ

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS