27. 11. 2024.

 

Више од 1.500 људи остало је током маја без летовања, а у Аргус турсу су у агонији јер су морали да откажу пет тура за Египат и три за Турску, пише Данас.

 

По свему судећи, турско сунце ускоро неће огрејати ни оне који су уплатили аранжмане за 5. јун.

Упркос томе што су испуњени сви услови, Директорат за цивилно ваздухопловство још није одобрио летове чартер компанијама које већ годинама успешно сарађују са једним од најбољих домаћих туроператера – турском Корендону и египатској Несми. Играње са живцима путника и запослених у Аргусу траје цео месец, а проблем није решен чак ни у року у ком је решење било обећано.

"Били смо на састанку у Директорату 25. маја и тада нам је речено да ће када се усвоји измењени закон о ваздушном саобраћају они поступити професионално и у складу са Законом", кажу за Данас у Аргусу.

Закон је усвојен и објављен у Службеном гласнику 22. маја. Рок од осам дана истекао је 30. маја. Од тада је прошло четири дана, али из Директората одобрење није издато.

На питање да ли су га издали и ако нису када ће, у Директорату за Данас кратко одговарају да "нису" и да "не знају" када ће се то десити.

Наравно, свако одуговлачење доноси нове новчане проблеме Аргусу и путницима који су већ платили летовање, узели годишње одморе у одређено време.

Пре две недеље када је Данас писао о томе проблем је био у Министарству саобраћаја, јер је Директорат чекао њихово "позитивно мишљење".

"Иако су они испунили техничке услове, ми не можемо да им издамо дозволу без позитивног мишљења Министарства саобраћаја, а оно је дало негативно мишљење", рекли су тада у Директорату и додали да би они дозволе могли да издају "за сат или два". Новим Законом "лоптица" је пребачена у поље Директората који доноси коначну одлуку, али се "сат-два" отегло на неколико дана. Конкретног објашњења зашто се чека и шта се чека нема. Иако је Директорат пре неколико дана постао "независно регулаторно тело", очигледно је да је у овој ситуацији ипак потребан "амин" ресорног министарства.

Разлог због ког дозволе нису издате био је потреба да се заштити домаћи авио-превозник. Међутим, тржишна утакмица је таква да Аргус нема рачуна да сарађује са Ер Србијом јер она једноставно не може да понуди толико добре, пре свега јефтине услуге као компаније које држава Србија тренутно држи "на леду". Док се лед не отопи, сви су на губитку, и путници и Аргус, и стране авио-компаније, али пре свих држава.

Извор:Б92

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS