17. 07. 2024.

Некад служећи се овом врстом лукавства из вашег у свој џеп преместе динар, некад десет, а некад је реч о много већим сумама.

Испоставило се да нам трговци артикле с етикетом на “акцији“ често и те како добро наплате. Некада динар, некада десет, некада колико кошта и сам производ. Тако једна флашица сока од лимуна кошта 194,99 динара, док паковање од три идентичне флашице на којем великим црвеним словима пише “суперакција“ – кошта 589,99 динара.

Уз мало математике долазимо до закључака да не само да нисмо добили добру понуду, него смо и оштећени, јер бисмо за три појединачно купљење флашице, које нису суперакцији, платили 584,99 динара, односно пет динара мање.

Горан Паповић, председник Националног удружења потрошача, каже да је то само један у низу примера.

“Ако не умете брзо да рачунате и не носите дигитрон у сваку куповину, велике су шансе да ћете бити преварени при куповини производа са ‘гратис’ производом. Истина, има ту и добрих понуда, али преовладавају обмане, при којима је збир купљеног често већи него што би био да сте куповали појединачно“, каже Паповић.

Како би нам отежали да приметимо њихове обмане, трговци често физички раздвајају паковања. На пример, паковање тестенине које има ознаку “20 одсто“ гратис далеко је од класичног паковања, па је тешко упоредити цене и схватити обману. Осим тога, велики број производа продаје се у паковањима са 20 одсто гратис садржаја, али у продаји уопште не постоји паковање без попуста.

Извор: Новине новосадске

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS