Економска комисија Уједињених нација (UNECE) је објавила усвајање новог стандарда за тестирање и мерење количине емитованог угљен-диоксида (CO2) и потрошње горива у аутомобилима – WLTP.
Ово је добродошао развој, с обзиром да су потрошачи често фрустрирани у погледу потрошње горива, односно чињеница је да је податке, које дају произвођачи аутомобила, скоро немогуће постићи у било којим нормалним условима вожње. WLTP се сматра реалистичнијим у погледу потрошње горива у односу на тренутно застарео тест (NEDC) који је у примени од 1996. године.
Овим стандардом решене су многобројне рупе које користе произвођачи аутомобила. Неки произвођачи намештају тестове тако што гуме превише надувају и тиме оптимизују отпор котрљања точкова, док други користе специјална уља за моторе, укљањају све опционе додатке (нпр. бочне ретровизоре) или траком прелепе све пукотине око врата и прозора.
WLTP мора, што је могуће брже, бити уведен у законодавно право Европске уније (ЕУ), како би овај тест било могуће користити до 2017. године. Имплементација WLTP је први корак који би осигурао да се смање разлике између вредности измерених у околностима тестирања и вредности измерених у стварном животу – вредности које искусе потрошачи. Уколико до ове промене не дође, политике које укључују опорезивање и информисање о емисији CO2 биће у потпуности погрешне.
Извор: BEUC