28. 11. 2024.

 

Акције “1+1 гратис” на којима купци могу да уштеде два динара и натписи иза којих се крију мала снижења само су неки од трикова произвођача и трговаца.

Акције – На оваквим акцијама неретко купац нема уштеду или је она занемарива. Често и у излоге радњи одеће и обуће ставе натпис да је на снази попуст од 70 одсто, али ћете се намучити док нађете артикал који је баш толико снижен. А можда га и нећете пронаћи.

Једна од све чешћих навлакуша је и то што трговци на рафу напишу једну цену, а на каси обрачунају другу. Рачунају на то да купци који купе велики број артикала и не могу да уоче разлику. Ево неколико најчешћих трикова с којима се потрошачи сусрећу.

 

 

Мања тежина, иста цена

Притиснути кризом, домаћи произвођачи преузели су од искуснијих колега из света већ добро опробани рецепт, па су преко ноћи чаше павлаке са 200 милилитара смањене на 180, чоколаде са 100 грама на 80, а лакше су и пасте за зубе, шампони и дезодоранси. Тежина је мања, а цена је остала иста.

Суперпопуст од 99 пара

Трговци често купце маме натписима „Финална акција”, “Велико снижење“, “Суперцена“, “Повољно“ и слично. Међутим, поред производа мора да стоји и пређашња цена. Грађани често због ситних слова не примете да је разлика између старе и нове цене понекад свега 99 пара.

“1+1 гратис“ или “3 за 2”

Иако је наизглед реч о врло примамљивој понуди “3 за 2”, “5 за 3” и сличне акције, често су покушаји трговаца да се реше робе која им се слабо продаје или којој истиче рок трајања. Осим тога, често се испостави да у ствари уштедимо 20 одсто, а не да заиста добијамо један производ гратис.

Цене ,99

Стручњаци објашњавају да смо културолошки условљени тако да број 99 повезујемо с попустима. Будући да бројеве читамо слева надесно цену од 999,99 динара наш мозак схвата као износ од 999 а не 1.000. Ово је један од најстаријих трикова, али и даље ради посао.

Мања грамажа

На претходно запакованим производима понекад је написана нешто већа грамажа од стварне. Удружењима за заштиту потрошача јављали су се грађани који су купили виршле на којима пише 162 грама, али је преко тога залепљена етикета на којој пише 180 грама.

Измешане цене

Роба са сниженим ценама често стоји поред сличних производа с пуном ценом. Тако је ЊЦ санитар с мирисом боровине на снижењу, док исто паковање с мирисом лимуна, није. Купце често на каси сачека изненађење, јер се попуст односио само на једну врсту истог производа.

Извор: 24сата

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS