28. 11. 2024.

 

Да ли су наши подаци и информације о нама код наших интернет провајдера заштићени? Ускоро ћемо сазнати.

Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности покренуо је поступак надзора над спровођењем и извршавањем Закона о заштити података о личности од стране оператора јавних комуникационих мрежа и услуга.

Поступак наџора обухватиће све операторе јавних комуникационих мрежа, укупно 462, колико их има према евиденцији Републичке агенције за електронске комуникације, на чије адресе је упућен упитник на који су дужни да одговоре у року од 30 дана од дана пријема.

С тим у вези повереник Родољуб Шабић изјавио је следеће:

„Циљ акције нaдзора је да обезбеди што је могуће поузданију слику о поступању са подацима о личности у области електронских комуникација, односно о начину и степену остваривања уставом зајамченог права грађана на заштиту података у овој области, посебно у вези са комуникацијом на Интернету.

Сходно томе, питања из упитника се односе на извршавање законских обавеза од стране оператора у вези са предузимањем техничких, кадровских и организационих мера у циљу заштите података о личности од губитка, уништења и посебно недопуштеног приступа.

Само прва фаза поступка надзора је писмена, а након ње, пре свега у зависности од садржине и квалитета одговора из упитника, овлашћена лица повереника спровешће и непосредан надзор.

Волео бих да нисам у праву, али мислим да немамо разлога за оптимизам у погледу стања на које ће резултати надзора указати. Није реално да очекујемо боље резултате од оних на које је указала акција надзора коју су овлашћена лица повереника спровела над операторима мобилне телефоније пре годину и по дана, а који су били врло забрињавајући.

Наравно, ако то значи, а по свој прилици значи, да смо и у области Интернета суочени са непоштовањем гаранција људских права у озбиљним размерама, то је разлог више да се с тим што пре суочимо и то стање почнемо мењати.

По окончању поступка надзора биће сачињен посебан извештај, који ће бити достављен надлежнима и стављен на располагање јавности.”

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS