Заштитник грађана Саша Јанковић каже да најновија дешавања у вези рачуна за утрошену електричну енергију представљају кршење права грађана, односно потрошача.
Према његовим речима, то је корак у назад у квалитету рада администрације.
Заштитник грађана у саопштењу наводи да ти рачуни не садрже елементарни податак – обавештење о висини преплаћеног износа, нити напомену да су за наведене износе аутоматски умањена нова дуговања потрошача.
"Пропуштена је прилика да се са реорганизацијом инфрастуктурног јавног предузећа и почетком рада ‘ЕПС снабдевања’ отклоне до сада уочени недостаци у раду (компликовани, нејасни и нетачни рачуни за утрошак електричне енергије) којима се крши право грађана на обавештеност о начину обрачуна и стању дуга, а на које је Заштитник грађана више пута до сада указивао", наводи се у саопштењу.
Обезбеђивање додатних шалтера за рекламације само је покушај умањења непотребно нанете штете и бављење последицама, уместо очекиваног и потребног унапређења рада администрације, што би спречило потребу да грађани губе време у редовима за рекламације рачуна, додаје се у саопштењу.
Заштитник грађана сматра да "надлежно министарство и Влада Србије која има непосредан кадровски утицај на органе управљања ЕПС, треба да утврде одговорност и санкционишу ново шиканирање грађана", наводи се у саопштењу.
Извор: Б92