Како би навели грађане да купе и оно што им не треба, трговци прибегавају многобројним триковима којима купце доводе у заблуду да ће уштедети новац.
Једна од таквих трговачких обмана је и продаја паковања од два или више истих артикала по такозваној “супер цени“, која се од цене исто толико засебно купљених производа разликује у два- три динара.
На сличан начин трговци и произвођачи обмањују купце производима на којима стоји “20 одсто гратис“, а чија цена није иста као на производу без тих 20 одсто.
На оваквим акцијама неретко нема никакве уштеде, али то потрошач схвати касно, или не схвати уопште, јер га привуче сама могућност да нешто пазари јефтиније.
– Поред производа који је на акцији мора да стоји и пређашња цена да би потрошачи знали колика им је уштеда. Бомбастичним натписима “Супер цена“, “Велико снижење“ и слично трговци обмањују купце који помисле да стварно плаћају мање – објашњава за „Блиц“ Петар Богосављевић из Покрета потрошача Србије.
Извор: Блиц