29. 11. 2024.

 

Уз више цене, рачуни за утрошену струју које ћемо убудуће добијати биће са другачијим изгледом, који ће бити исти за целу Србију. Али, неће бити поједностављени. Чак се најављује да ће, убудуће, исказивање онога што треба да платимо бити још теже за читање.



Први наредни рачун за јул биће исти за све потрошаче у Србији јер ће га на адресе корисника упутити ново предузеће ЕПС „Снадбевање“. С обзиром на то да издавање рачуна више неће бити у надлежности дистрибуција, на том јулском обрачуну ће стајати обавештење о висини дуга према дистрибуцијама за који ће бити омогућен нови репрограм.

- Сви који буду имали заостала дуговања према дистрибуцијама закључно са 1. јулом, од 1. августа ће моћи да закључе уговор о репрограму тих дугова – кажу за “Блиц” у ЕПС-у и додају да ће се на будућим рачунима књижити само нови дугови.

Осим ових измена, рачуни за струју ће и даље бити прилично компликовани за читање јер и поред образложења на полеђини многима није јасно значење ставки попут обрачунске снаге, разних накнада, а понајмање методологија којом се дошло до коначног износа утрошене електричне енергије.

У ЕПС-у објашњавају да су садржај и форма рачуна условљени прописима Агенције за енергетику Републике Србије и да се све наведене ставке могу мењати само изменом тарифног система или уредбом Владе.

- ЕПС је у рачуне додао ставке које су важне за купце: попусти, висина старог дуга, претходна уплата и камата. Ставка „накнада за обновљиве изворе енергије“ уведена је на основу донетих уредаба Владе Србије. РТВ претплата такође је одлуком Владе Србије део рачуна – кажу у овом јавном предузећу.

Нечитљиво и у региону


Никола Рајаковић, професор ЕФТ у Београду, тврди да би упркос сложеном тарифном систему рачуни могли бити једноставнији. – Ипак, треба имати у виду да је тешко правити рачуне са сложеним тарифним системом. Компликовани су рачуни и у региону, а поготово у развијеним европским земљама – каже Рајаковић.

Извор: Блиц

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS