06. 05. 2024.

 

У Србији је све већи број малих бутика обуће који продају кинеску обућу, а представљају је као италијанску. Таквој пракси прибегавају и домаће фирме које производњу измештају у Кину, али такве ципеле декларишу као да су направљене у Србији.


– У једном бутику у Чачку сам видела ципеле које су деловале квалитетне, па погледавши кутију на којој је писало да су италијанске, нисам се двоумила и дала 100 евра. Тек када сам у Београду видела да исте такве ципеле коштају три хиљаде динара, схватила сам да сам купила кинеске – прича за “Блиц” Милица Бојовић (30) из Чачка.

Ова пракса обмане купаца постаје све чешћа јер широм земље постоје погони који праве кутије са натписима италијанских фирми, а у којима се продаје кинеска обућа.

Бојана Стојановић, директорка фабрике „Павле“ која производи дечје ципеле, каже за „Блиц“ да је веома честа пракса да произвођачи из Србије ципеле производе у Кини, а потом их на српском тржишту продају као направљене у Србији.
– За дечју обућу је то веома опасно јер се у обућу, због дугог транспорта како би се задржао првобитни изглед, убризгавају материје које су штетне по здравље детета. Не постоји узорковање те робе приликом увоза – каже Стојановић.
Она објашњава да се производња у Кини и те како исплати због јефтинијег материјала који се тамо набавља, али и јефтиније радне снаге.

Из удружења потрошача поручују да би Тржишна инспекција у сарадњи са Управом царина таквој појави веома лако могла стати на пут да за то постоји воља надлежних.
– Овде се ради о разрађеним органима шверца у којима учествују и државни службеници који не прегледају сваки пакет увезене робе, па на папиру пише да се увозе дечје играчке, а у ствари се ради о ципелама или некој другој роби – каже Зоран Николић, потпредседник Националне организације потрошача Србије.

У Тржишној инспекцији за „Блиц“ кажу да су од почетка прошле године до краја марта привремено одузели 7.150 комада разне обуће због неисправног жига.

Извор: Блиц

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS