29. 11. 2024.

 

Разне услуге банака, позивање кол-центра оператера, уверења и пуномоћја од судова и општина избијају сваком грађанину Србије најмање 100 евра из џепа.


Овај трошак би једино могао да се избегне тако што би се грађани распитали у којој банци су "скривене накнаде" најјефтиније.

Потпредседник Националне организције потрошача Зоран Николић каже да је најважније да потрошачи буду обавештени о ономе што плаћају.
"Можда је некоме много да да, на пример, 20 динара сваки пута када узме исечак о стању на рачуну и спреман је да оде до другог банкомата где се то не наплаћује", објашњава он.

Банке наплаћују од клијената опоменете и слања опомена за прекорачење. Почетна опомена кошта 220 динара, да би касније порасла на 550 динара, да би трећа и четврта коштале 110 динара.

Секретар УБС Верољуб Дугалић сматра да сваки грађанин треба када уђе у банку да постави најмање два питања. Неопходно је да пита колико ће га нешто коштати, као и шта све плаћа за одређену услугу.

Извор: Б92

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS