03. 05. 2024.

 

Навикнути на изостанак одговорности и грубо кршење регулатива није нас изненадила најновија одлука РАТЕЛ-а о одлагању почетка преносивости броја у фиксној телефонији за чак годину и по дана.

 

Сетимо се и да је пренос броја у мобилној телефонији такође каснио: према Правилнику ова могућност требало је да буде на располагању корисницима од децембра 2010. године, али се на примену чекало наредних неколико месеци - до јула 2011. Ову могућност је до сада искористило више од 115.000 корисника у Србији.

Делује запањујуће да је према Правилику, који је објављен у Службеном Гласнику РС у јуну месецу 2011. године, преносивост броја у фиксној телефонији законски требало да почне 01.12.2012. године. Дакле, годину и по дана било је потребно да чекамо на престанак законски озваниченог монопола Телекома, да би се новим решењем додатно продужио и тај рок за још толико. Такође забрињава и индолентност одговорних у Министарству трговине и телекомуникација и РАТЕЛ-у који су тек 28.02.2013. године разматрали питање одлагања?! Оно што делује крајње невероватно јесте разлог за одлагање: Телеком Србија није био спреман за почетак примене?! Другим речима, од монопола се не одустаје тако лако...

Преношење броја директно утиче на повећање укупног квалитета телекомукационих услуга и развој конкурентности у целини, јер се оставља могућност кориснику да промени оператера. То значи бољи квалитет услуге, ниже цене и ефикаснији кориснички сервис. Подсетимо да се услугама фиксне телефоније баве 4 фирме на српском тржишту.

Оваквим поступцима поново се показује непоштовање законске регулативе чиме се непосредно продужава монопол државног оператера. Преносивост броја и у фиксној телефонији довела би потрошаче у знатно бољи положај. Али, коме је то још важно

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS