29. 11. 2024.

Бојкот успео јер су потрошачи успелиАктивних учесника и оних који су здушно подржавали бојкот прелази 5.000, а према нашим подацима, 15.000 грађана првог, и преко 25.000 потрошача у друга два дана, било је одлучно у уздржавању од куповине. Захваљујући, пре свега, друштвеним мрежама, о бојкоту је свакодневно било информисано до 250.000 људи, а међу њима активних учесника кроз коментаре, сугестије или подршку, било је више од 30.000.

Бојкот успео јер су потрошачи успели

О самом бојкоту написано је више постова на личним блоговима грађана, а објављена је и сатирична вест о акцији на порталу njuz.net. Сви медији у Србији поклонили су значајну пажњу овом догађају, далеко више него обично.
Према нашим подацима са терена, хипермаркети су били принуђени да скоро за половину смање број отворених каса у односу на уобичајену праксу, што се није мењало ни у поподневним часовима, у такозваном шпицу, у доба дана када је притисак на продавнице већи.
Из овог бојкота је, такође, израсло неколико сродних, покренутих од стране самих грађана, који позивају на куповину директно од произвођача, на принцип формирања група солидарне куповине или на константно уздржавање од куповине сваке среде у неограниченом трајању.
Све то нам даје за право да будемо задовољни подршком грађана и њиховим активним учешћем, као доказом да се глас потрошача више не може игнорисати и да је створена критична маса која ће у будућности имати снагу покретача промена.
Национална организација потрошача Србије је о целој кампањи направила и видео прилог са терена, који ће убрзо бити емотиван на каналу YоuTubе и доступан свим грађанима Србије.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS