СМЕШТАЈ без климе, базена, удаљеност од плаже, али и бука и лоша хигијена у собама - најчешћи су приговори које су грађани, по повратку са летовања, слали туристичким инспекторима од почетка године. За првих девет месеци ове године, оштећени грађани су наплатили скоро три милиона динара. Мада је овај износ три пута мањи него лане, дупло више агенција је изгубило дозволу за рад, а затварање прети за још три несавесне фирме.
- Око 43 одсто пријава је било оправдано, а од тог броја смо у половини успели да постигнемо договор између клијената и агенција - каже генерални туристички инспектор Стојан Аризановић. - Највише су се жалили на то што смештај нема садржаје који су програмом договорени, на локацију, квар аутобуса, оскудне оброке и недостатак хигијене. У осталих 76 случајева, када се путници и агенције нису договорили, морали смо да поднесемо захтев за прекршајни поступак.
Агенције су ове године биле осетно „дисциплинованије“ на ситним грешкама према клијентима него лане, па су грађанима морале да врате три пута мање новца у односу на прошлу годину. Ипак, када су у питању већи преступи, ситуација је осетно лошија.
Највеће муке током ове године имали су туристи који су летовали преко „Тринити травела“. Тада је 50 путника на половини свог путовања у Египту избачено из хотела, јер су повучени чекови за њихов боравак. Процењује се да је без очекиваног и плаћеног путовања остало најмање 200 грађана, који су уплатили пут преко „Тринитија“.
- Због утврђених неправилности у пословању, за првих осам месеци ове године је одузето чак седам лиценци туристичким агенцијама, међу којима је и „Тринити травел“ - додају из туристичке инспекције. - У току је управни поступак за још три агенције. Прошле године одузете су четири дозволе, а 2010. - шест.
Казне за туристичке агенције крећу се од 100.000 до 450.000 динара за фирме, односно 10.000 до 25.000 динара за одговорно лице у предузећу, као и од 30.000 до 150.000 за предузетника.