29. 11. 2024.

Јачина тона при емитовању рекламаРепубличка радиодифузна агенција је, поводом већег броја представки грађана у вези са неадекватном јачином тона у пријему ТВ сигнала при емитовању рекламних порука, послала захтев Републичкој агенцији за електронске комуникације (РАТЕЛ) за мерење јачине тона код емитера са националним покривањем и на територији Београда. Грађани су се жалили да је посебно јак тон за време трајања рекламних блокова, па је и захтев РРА био да се утврди која је разлика у јачини тона током рекламних блокова у односу на преостали програмски садржај.

Према мерењу РАТЕЛ-а утврђено је да је готово код свих националних емитера и ТВ емитера са подручја Београда јачина тона током рекламних блокова већа у односу на остали део програма, а да је укупна дозвољена јачина тона (±50kHz) у појединим случајевима премашена и за 30%. Мерењем су обухваћени програми два јавна сервиса – ТВ РТС 1, ТВ РТС 2, националних емитера – ТВ Авала, ТВ Прва, ТВ Б92, ТВ Пинк, ТВ Хепи, и два београдска емитера – ТВ Студио Б и ТВ Метрополис.
Републичка агенција за електронске комуникације је појединим емитерима наложила да у најкраћем року отклоне уочене неправилности.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS