29. 11. 2024.

Од почетка године било је 35 оправданих пријава, од којих се највећи број односио се на поједине уговорене услуге које агенције нису испуниле, објашњавају у Туристичкој инспекцији. Укупно враћено готово 700.000 динара.

Незадовољство путника најчешће је било изазвано смештајем у хотелима ниже категорије и мање комфорним пансионима од уговорених и очекиваних. Туристи нису толерисали што у собама недостају „обећани" сеф, мини бар, клима-уређај, телевизор...

"Било је и оправданих пријава путника који су отказали путовање због болести, а туристичке агенције нису вратиле уплаћен новац у складу са општим условима путовања ", напомињу у Туристичкој инспекцији.

Инспектори посебно истичу да би грађани требало да избегавају туристичке агенције које су у блокади. Цака је у томе што самим тим што су блокиране не могу да испуне финансијске обавезе према пословним партнерима у реализацији програма путовања.

Туристичка инспекција напомиње да није надлежна да контролише финансијско пословање па, исто као и грађани, на сајту Народне банке Србије добија информације о ликвидности туристичких агенција. Није на одмет проверити податке о туристичкој агенцији и на сајту Агенције за привредне регистре.

Посао инспектора је да проверавају да ли туристичке агенције испуњавају прописане услове за обављање делатности, затим опште услове и програме путовања, да ли су истакнуте цене понуђених аранжмана...

Уобичајене неправилности које надлежни уочавају контролишући рад туристичких агенција односе се на садржаје програма и општих услова путовања. Ове године чешће су наилазили на несклад прописаних услова за запошљавање и запослених кадрова. У више наврата утврђено је да туристичке агенције које организују путовања нису имале, као што би требало, најмање једног запосленог са пуним радним временом. Међу руководиоцима, супротно прописима, нашли су се и они који се не могу похвалити вишом школском спремом, са најмање три године радног искуства у туристичкој делатности, нити знањем страног језика.

"Једна туристичка агенција нудила је на продају програм путовања, а да није имала закључен уговор о закупу смештајних капацитета у тој понуди ", истичу у Туристичкој инспекцији и посебно наглашавају да је основно да путници у случају било ког одступања од уговореног програма путовања, у току путовања, доставе писани приговор представнику агенције и прибаве могуће доказе за уговорене, а необављене услуге, јер је то основ за остваривање права путника.

Објављено: Политика, 29.04.2011.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS