22. 11. 2024.

Србија је ове године последња међу земљама региона по квалитету услуга на продајним местима, показало је ново истраживање које су почетком јуна спровели прикривени купци у 800 продајних објеката у шест земаља региона.

По квалитету услуге и ове године на првом месту је БиХ, на другом месту је Северна Македонија, а трећа Словенија.

Четврта је Црна Гора (73,33), пета Хрватска, а шеста Србија, показало је истраживање

„Регионална услуга-GUEST“ је од 1. до 7. јуна спровела хрватска агенција Хераклеа у сарадњи с агенцијама из Босне и Херцеговине (БиХ), Црне Горе, Македоније, Словеније и Србије.

Како преноси Хина, прикривени купци посетили су укупно 800 продајних места из различитих делатности – аутоиндустрија, бензинске пумпе, финансијска индустрија, малопродаја, туристичко-угоститељски објекти и објекти услужних делатности.

У истраживању су мерени основни елементи квалитета услуге: поздрав, утврђивање потреба/жеља купаца, познавање производа, нуђење додатног производа те захваљивање на посети, према акрониму енглеске речи GUEST (гост) – Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Гледано по земљама, БиХ је остварила најбољи резултат (83,93 одсто), али у исто време и највећи пад за 3,69 процентних поена, у односу на прошлу годину.

Северна Македонија која је друга с резултатом од 78,63 одсто има и највећи пораст од 3,04 процентна бода у односу на 2022.

На трећем месту је Словенија с резултатом од 78,60 одсто, на четвртом Црна Гора (73,33 одсто).

Хрватска је пета с 69,68 одсто што је за 2,79 процентних бодова мање у односу на 2022. када је била четврта, а Србија шеста са 66,31 одсто што је за 1,61 проценти бод мање него 2022.

Црна Гора, Хрватска и Србија испод су овогодишњег просека за регион који износи 73,94 одсто.

Категорија у којој је свих шест земаља региона остварило најбољи укупни резултат, као и претходних година, је категорија познавање производа, 93,81 одсто, иако је и то мање у односу на претходну годину.

Као и претходних година, најлошије рангирана категорија је нуђење додатног производа, која је остварила укупни резултат од 38,17 одсто, а уједно је забележила и највећи пад у односу на претходну годину – за 10,21 процентни поен.

Посматрано по делатностима, ове године највећи пораст за 8,13 процентних бодова и најбољи резултат (89,63 одсто) су оствариле услужне делатности, избацивши аутоиндустрију с дугогодишњег првог места.

Малопродаја се већ низ година за редом истиче као делатност с највише простора за унапређење, а ове године је остварила резултат од 67,56 одсто, те пад у квалитету услуге у односу на претходну годину, за 3,14 поена.

Пад у односу на претходну годину забележен је још и код бензинских пумпи, за 3,29 бодова.

Извор: N1

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS