01. 12. 2022.

Опште је позната информација да је на тржишту Републике Србије присутан и доступан велики број алкохолних пића, како у продајним, тако и у угоститељским објектима.  Да ли је до традиције, менталитета или навика, али је евидентно да грађани наше земље у току целе године конзумирају алкохолна пића, неовисно од повода. Досадашња истраживања показују да је од свих доступних алкохолних пића ПИВО најомиљеније међу грађанима Србије.


С обзиром да је на тржишту Републике Србије доступан велики број домаћих али и увозних пива, Национална организација Србије је спровела вишенедељну анкету чија је тема била испитивање свеопштег задовољство, навика и преференција потрошача – конзумената пива. Потрошачи су имали могућност да путем интернета учествују у анкети и одговарају на питања и о самој упознатости са врстама пива које су доступне.

Резултати анкете показују да је пиво заиста пиће које већина испитаника конзумира. Чак 91,42% испитаника је потврдило да ужива у дегустацији овог пића, од којих 40,77% неколико пута недељно и то најчешће код куће (46,35%).

Анкета показује да испитаници и поред све распростањених и доступних пива на тржишту предност дају лагер пиву (54,94%), и остају верни светлом флашираном јечменом пиву.

Такође, на питање везано за пресудну карактеристику приликом избора пива, већина испитаника тврди да дају предност укусу пива (48,93%).

57,51% анкетираних потрошача се опредељује за индустријска пива, и сматра да квалитет пива оправдава цену (45,49%).

Брендови домаћих произвођача пива које испитани потрошачи најчешће купују су Зајечарско пиво (42,06%), Јелен пиво (23,60%) и Лав пиво (13,73%).

Када су у питању страни бреднови пива који су доступни на тржишту Републике Србије, испитаници се најчешће опредељују за Никшићко пиво (15,02%), Хеинекен (9,87%), Туборг (8,58%) и Пауланер (7,29%).

Из приложеног се може закључити да потрошачи – конзументи пива најчешће купују домаћа индустријска светла лагер пива.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS