19. 04. 2024.

Поједини оператери нуде својим корисницима осигурање мобилног уређаја, које би требало, наводно, да их заштити од нежељених трошкова у случају да дође до његовог оштећења. Међутим, непријатно искуство Београђанкe Данијеле Богуновић, која се обратила нашој редакцији, показује да јој 13 месеци плаћања осигурања по 250 динара, није донело никакву уштеду. Када се све сабере, поправку оператеру платила је исто као што би било којег другог грађанина, без осигурања, то коштало у ма којем сервису.

Како је објаснила, током 13 месеци осигурању је уплатила 3.250 динара, а тражили су јој за учешће још 4.700, што је укупно 7.950 динара. У сервисима широм Србије поправка оштећеног екрана кошта од 5.000 до 10.000 динара.

У Националној организацији потрошача Србије сматрају да је у питању маркетиншки трик, лепо представљена понуда, која треба да намами корисника да плаћа ту услугу и упозоравају грађане да све добро провере.

- Узела сам телефон Хонор 9X на рате, у оквиру пакета који имам код мобилног оператера, а уз то су ми понудили и услугу осигурања уређаја у случају оштећења, које се на месечном нивоу плаћа 250 динара, коју сам прихватила - објашњава наша саговорница. - Рекли су ми, ако осигурам телефон, нећу морати да бринем ако се, на пример, разбије екран, што се често дешава, поготово у породицама које имају млађу децу, као што је наша. Тада ми нису нагласили да осигурање не покрива 100 одсто штете и да ће бити потребно да платим учешће.

Осигурање је, како наводи, плаћала 13 месеци до тренутка када јој је затребала та услуга. Када је њена ћерка оштетила екран на телефону, отишла је у пословницу мобилног оператера са уређајем. Међутим, сазнала је да прво треба директно да се обрати осигуравајућој кући, да би активирала ту услугу. То јој, како истиче, није било јасно, јер је са оператером потписала да ће плаћати ту услугу, а онда је била принуђена да "јури" фирму за осигурање.

- То је био петак и сервиси осигуравајуће куће нису радили, тако да сам само изгубила време - каже Данијела. - Када сам, коначно, ступила са њима у контакт, сазнала сам да осигурање не покрива 100 одсто штету, већ да треба да платим учешће у трошковима. Обрачунали су да је то 4.700 динара. Међутим, нисам добила никакво објашњење на основу чега се висина тог износа формира. Питам се, колико корисника прихвати да тако плаћа осигурање, а никад им се и не оштети уређај. Колика се зарада на тај начин оствари?

У НОПС упозоравају грађане да пажљиво читају шта потписују.

- У случају осигурања, треба обавезно да провере шта обухвата понуђени пакет и које трошкове покрива - објашњава Марко Драгић из НОПС. - То је лепо представљена понуда појединих мобилних оператера, маркетиншки трик којим се служе да наплате услугу. Они лепо зараде, а потрошачима се не повећава степен заштите, јер ће платити исто као у неком сервису.

ЧЕКАЈУЋИ У РЕДУ

Било би једноставније да сам екран поправила у неком сервису, јер не бих толико времена утрошила, а при том бих исто платила, ако не би било и јефтиније - каже Данијела Богуновић. - Због активирања услуге осигурања, морала сам да се обраћам директно осигуравајућој кући, што сам сазнала када сам отишла код мобилног оператера. Када сам то обавила, поново сам морала да идем у пословницу оператера и опет чекам у реду да бих предала телефон на поправку. И, на крају сам још једанпут отишла да бих подигла поправљени уређај. Све укупно, изгубила сам више сати, рачунајући чекање у реду у пословници и чекање телефонског оператера.

Извор: Новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS