29. 11. 2024.

На основу бројних жалби потрошача Национална организација потрошача Србије упутила је 12.06.2009. године захтев "Телеком"-у за повлачењем непристојне понуде под називом "Омнифон".

Поштовани,

Током протеклих неколико дана на адресе бројних потрошача стижу обавештења на телефонском рачуну да ће у промотивном периоду до 1. августа коришћење Омнифон услуга (скуп разних услуга типа идентификације позива, конференцијска веза и сл.) бити потпуно бесплатно, али да ће тада почети да се наплаћује УКОЛИКО ГА ПОТРОШАЧ НЕ ОТКАЖЕ.

Подсећамо вас да уколико потрошач не захтева одређену врсту услуге терет отказивања не може да буде на њему. Ово је изузетно безобзиран потез којим се покушава превара бројних потрошача који неће пажљиво погледати свој рачун, нити ће обратити пажњу на нову ставку у свом месечном задужењу.

Сходно важећим законским прописима, а посебно Закону о заштити потрошача, не може се потрошачу наплатити услуга коју није тражио. Дакле, овакав начин наметања одређених услуга није законит, нити је у складу са добром пословном праксом. Из тих разлога очекујемо  да ћете на време увидети грешку у начину пласирања нових врста сервиса.


Одговор је стигао у виду званичног саопштења за јавност:

Промотивни период за „омнифон" пакет истиче првог децембра, а корисници ће имати могућност да га користе и после тог рока само ако се за то пријаве - објашњавају у служби за односе с јавношћу Телекома „Србија". - Уколико се после истека промотивног периода корисник не пријави за даље коришћење, услуге „омнифона" ће му бити аутоматски искључене.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS