16. 04. 2024.

Поскупљења су честа претходних недеља, али оно што збуњује купце су велике разлике у ценама истих производа. Наиме, крајњи цех зависиће и од тога где шта купујете. Шта све утиче на крајњу цену и зашто робу плаћамо скупље од земаља у окружењу.

Зоран Николић из Националне асоцијације потрошача Србије каже за ИнфоБиз да трговци у Србији користе тренутни положај, а да потрошачи у Србији живе у некој врсти ишчекивања – кад год дође неки велики ланац код нас, ми се понадамо да ће донети и неке нове навике и понудити ниже цене, међутим то се не догађа.

„Мислим да се нови играчи лако прилагоде нашим условима. Шта то значи – ево на примеру Хрватске, исти производ је био на акцији и код нас и код суседа – са сниженом ценом, у Хрватској је био 40 одсто јефтинији. Када смо послали упит произвођачу зашто је то тако, нисмо добили одговор“, каже Николић.

Овде је тржиште непредвидиво, наравно не постоје административне мере којима држава ту ишта може да мења, јер је реч о тржишној економији, напомиње представник НОПС.

„Ми на нашем тржишту имамо можда четири велика играча која имају значајно тржишно учешће, а у Хрватској их има десет и више. Мислим да нема тамо прећутних договора, да је неко схватио да је боље да направи већи дневни обрт капитала ,промет у односу на конкуренцију, и тако ће, мањим маржама на крају године остварити већу зараду. Код нас, постоји размишљање „зашто да не продам скупље ако већ могу“, гледам конкуренцију, нико се у сличним околностима не понаша другачије“, изјавио је Николић.

„У овим временима, где на свом новчанику осетимо колика је стварно инфлација, потрошачи морају да науче да за куповину морају да се припреме, у томе помажу модерне технологије или обавештења о снижењима, па да на основу тога одаберу где ће куповати. У међувремену, надамо се да ће доћи неки трговински ланац који ће показати да може да се послује са нижим ценама, а до тада позивамо оне који су већ у Србији да на недељу дана покушају да нижим ценама победе конкуренцију, мислим да ће то потрошачи наградити, а то ће бити победа за све“, каже представник Националне асоцијације потрошача Србије.

Извор: Н1

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS