Кад мајстора нема довољно, поправке су најскупље. Неки су тако овог лета и по 200 евра плаћали замену трансформатора на клима уређају. По новом Закону о заштити потрошача, који ће се тек наћи пред посланицима Скупштине, мајстори ће за све поправке скупље од 5.000 динара морати да издају предрачун и могу да почну да раде тек када добију писмену сагласност.
У Националној организацији потрошача Србије кажу да се грађани често жале на то да су им мајстори наплатили превише. Најчешће не добију ни рачун.
"То су углавном мајстори на црно, то су огласи које добијамо у сандучићима и то је ризична куповина услуга. Они нису регистровани, не добијате ни рачун, ни предрачун", каже Никица Јовановић из Националне организације потрошача Србије.
Влада је усвојила Предлог закона о заштити потрошача, који треба да усвоји и Скупштина. Сви се надају ускоро, пре свих потрошачи. Главна новина је предрачун, кажу у Министарству трговине.
"То значи да је пружалац услуге у обавези да за све услуге које прелазе рачун од 5.000 динара уради прорачун са целокупном спецификацијом услуге, цене материјала, све и за то мора да добије писану сагласност од потрошача", навела је Слађана Ђорђевић, начелница Одељења за заштиту потрошача.
И о додатним радовима, мимо уговора, мајстор мора да обавести потрошача и може да почне да ради тек кад добије сагласност. Први пут закон предвиђа и прекршајне налоге.
"Фиксна новчана казна од 50.000 динара за правна лица, 8.000 за одговорне и 30.000 за предузетнике", додала је Слађана Ђорђевић.
Приватни предузетници кажу да већ раде тако, али да им посао преузимају они који нису регистровани.
"Ми прво утврдимо дефект, попричамо с њима, објаснимо и цену, квалитет радова, и тек онда се одлучи да ли се ради или не", рекао је Милан Бојчић, власник занатске радње.
Одступање од прорачуна моћи ће да буде 15 одсто. Све преко тога потрошач није дужан да плати.
Извор: РТС