19. 04. 2024.

Већ годинама се потрошачи највише жале на лош квалитет обуће. Највећи проблем је што они не могу на лак и једноставан начин да докажу да је трговац неосновано одбио рекламацију.

То је апсурдна ситуација, да поред толиког броја притужби потрошачи немају ефикасан механизам да се заштите. Овако муке купаца са продавцима објашњава Никица Јовановић, из Националне организације потрошача Србије (НОПС), истичући да то мора да се промени.

- Последњих годину дана лабораторије, које су раније анализирале обућу и давале мишљење да ли је рекламација објективна, одбијају да то раде и купци немају од кога да обезбеде стручно мишљење - истиче Јовановићева. - Ми смо раније, као удружење слали потрошаче у лабораторију и након тога смо њихову процену достављали трговцима. Сада то више не можемо да радимо и када се обратимо продавцима и упутимо им опомену пред тужбу, они на то не реагују, јер нема стручног мишљења из лабораторије.

Зато, како наводи, сада купци имају могућност само да иду у судски поступак, а крајње је апсурдно да се толики број пријава решава тим путем. Младен Алфировић из НОПС-а, истиче да не постоји ниједна држава на свету где се проблеми са обућом решавају на суду. Он указује да поједине од тих установа које дају стручно мишљење сарађују са трговцима.

- Оне контролишу сву обућу које одређена компанија увози и дају оцену да ли је у складу стандардима - објашњава Алфировић. - Затим, поново приликом рекламације раде анализу тих истих производа. Како очекивати да ће тада дати супротно мишљење за нешто што су претходно одобрили?

Он наглашава да мишљење лабораторије уопште није обавезујуће за трговца када доноси одлуку о рекламацији, а служи им да образложе своју негативну одлуку. Поступак доказивања је толико компликован да купци, како наводи, углавном одустају од борбе за своја права.

 

Извор: Новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS