19. 04. 2024.

Не знамо „шта је писац хтео да каже“ у овом обавештењу, али оно што је рекао није баш у складу са законима на које се позива у истом.

Подсећања ради, потрошачи имају право да захтевају повраћај новца  од трговца на основу Закона о заштити потрошача у следећим ситуацијама:

- када је роба купљена ван пословних просторија (на основу уговора на даљину – интернет, телефон и сл.) у року од 14 дана од дана пријема робе;

- ако се у року од 6 месеци од дана куповине појави несаобразност за коју није одговоран потрошач;

- ако се после прве оправке робе јави исти или било који други недостатак саобразности;

- ако се недостатак саобразности не може отклонити оправком или заменом уопште.

Закон о трговини Републике Србије уопште не регулише права и обавезе потрошача и трговаца на основу уговора о продаји.

Претпостављамо да је трговац у овом обавештењу „мислио“ на ситуацију када се потрошач предомисли након куповине и из неких личних, субјектвних разлога жели да врати робу и захтева повраћај новца. У таквој ситуацији трговац самостално одлучује да ли ће такву могућност прихватити и то је нешто што се зове „пословна политика фирме“. Пословна политика фирме мора бити и то да су обавештења која се дају купцима јасна, прецизна и недвосмислена. Писали смо компанији „Уради сам“ и очекујемо да се спорно обавештење измени или уклони.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS