24. 11. 2024.

Да ли је решен проблем путника или су агенције кредитиране?

У јеку сезоне годишњих одмора, бројни потрошачи изражавају незадовољство начином на који се реализују њихова заменска путовања. Они су пре пандемије уплатили аранжман за одређену дестинацију у одређеном термину, а оно што им се нуди као замена по категорији и квалитету често не одговора ономе што су платили а неретко им се тражи и доплата. Ако не пристану на понуђене услове, новац могу да очекују од јануара 2022. године (под условом да агенција и даље постоји) или ће моћи да се наплате од полисе осигурања агенције која је престала са радом, што опет отвара читав низ питања.

Поставља се питање ко контролише начин на који се врши реализација заменских путовања. Шта предузима ресорно министарство и туристичка инспекција који су учествовали у доношењу уредбе о заменском путовању и који су одговорни за њено спровођење у пракси? Ко и на који начин контролише токове новца на релацији агенције - хотели? Да ли су агенције слободне да самостално одређују правила игре или ће инспекцији морати да докажу да су новац пребациле хотелима а да им исти није враћен? У случају да је новац враћен, заменски ваучер није ништа друго до кредитирање агенција на штету потрошача у ситуацији када помоћ за спас туристичког сектора стиже од државе. Да ли су потрошачи у обавези да сносе додатни терет? Уредба је донета на начин да заштити све туристичке агенције не улазећи у токове новца и ликвидност сваке агенције појединачно. Дубоко смо свесни чињенице да нису све агенције криве за новонасталу ситуацију и од почетка кризе се залажемо за то да помоћ мора доћи онима којима је заиста потребна а не свима, а што је за последицу имало потпуну пропаст неких агенција и неоправдано јачање неких других.

Пишите нам да ли сте задовољни радом туристичких агенција и реализацијом заменских ваучера, као и да ли су агенције оправдале Ваше поверење које сте им указали прихватајући заменска путовања уместо новца? Ваша искуства су нам значајна ради предузимања даљих корака ка надлежном министарству и осталим регулаторима прописа у овој области.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS