24. 11. 2024.

Велики број домаћих агенција, незванично, покушава да обештети путнике или резервише нове одморе на истим или другим дестинацијама

Драма путника који су летовања уплатили преко домаћих агенција којима је посредник био грчко-руски туроператер „Музенидис” не стишава се. Један од најважнијих партнера за тржиште Грчке, преко кога су хотеле закупљивале агенције широм Европе, отказао је све аранжмане до краја јула, чиме је постало јасно да проблеми у којима се нашао нису само формалноправни него финансијски, као и да можда следи једна од највећих криза у туризму од почетка пандемије.

Оно чега су се највише прибојавали путници који су летовања резервисали преко агенције „Музенидис травел” из Београда јесте да им одмори буду отказани, иако је у први мах речено да је проблем само с једном сменом од 18. до 26. јуна. Отказана су ипак сва путовања до краја јула, а ова београдска агенција послала је мејлове путницима и обавестила их о томе да подноси пријаву суду у Солуну против „Музенидис групе” како би надокнадила новонасталу штету.

– Инопартнер из Солуна обавестио нас је 23. јуна да се отказују сви туристички аранжмани у периоду од 27. јуна до 31. јула. На овај начин „Музенидис травел С. А.” из Солуна угрозио је наше пословање због чега смо већ ангажовали угледну грчку адвокатску канцеларију која је специјализована за ову врсту спорова да кроз привремену меру извршимо повраћај средстава које смо им уплатили. Као и да надокнадимо штету која нам је нанета. Позивамо све путнике да дођу или се јаве агенцији како бисмо заједно пронашли решење – наведено је у саопштењу ове агенције.

Они су их обавестили да ће путницима понудити договор и покушати да пронађу обострано прихватљиво решење да им се у што краћем року надокнади штета коју су претрпели. За резервације које не подлежу потврди о заменском путовању понудили су нове аранжмане на исту или другу дестинацију. Када је реч о путовањима која имају потврде по Уредби о заменским аранжманима, очекује се, кажу, званичан став надлежних институција како би требало да реагују.

Незванично, под знаком питања је неколико десетина хиљада аранжмана резервисаних из Русије, Украјине, Румуније, Бугарске, Србије, Северне Македоније и Босне и Херцеговине.

Како сазнајемо у домаћим туристичким круговима, много великих туристичких агенција из Србије такође је сарађивало с овим грчким туроператером и тренутно неки од њих чак подижу кредите како би решили проблем с отказаним аранжманима и заштитили углед компанија и права путника.

Мање агенције које су имале мањи број аранжмана у проблему су јер је реч о скупим хотелима и аранжманима. У сектору туристичке инспекције за наш лист су рекли да су агенције у обавези да путницима рефундирају новац за нереализовано путовање у року од 15 дана од дана када је оно отказано. То се односи на оне аранжмане који су уплаћени ове године, док ће се у случају прошлогодишњих заменских путовања примењивати Уредба о заменским путовањима.

У случају да агенције не испоштују обавезе путници се обраћају Туристичкој инспекцији која даље решава тај проблем у складу са својим надлежностима, каже помоћник министра за сектор туристичке инспекције.

 

Извор: Политика

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS