Национална организација потрошача Србије поводом слања обрачуна „Инфостана" за дуговања настала пре десет (?!) година обавештава грађане о следећем:
На основу Закона о облигационим односима, члан 378, став 1:
„Застарева за 1 (једну) годину потраживање накнаде за испоручену електричну и топлотну енергију, плин, воду, за димничарске услуге и за одржавање чистоће, кад је испорука односно услуга извршена за потребе домаћинства", јасно произилази да не постоји законска основа за наплату предметних потраживања из 1999. године.
Забрињава, међутим, да очигледну грешку у пословању, односно „несавесно пословање" (члан 12. Закона о облигационим односима) на овај начин приписују потрошачима који никада нису ни на који начин били обавештени о висини дуговања у поменутом периоду. Треба подсетити да грађани нису дужни да чувају рачуне дуже од годину дана. Да ли је сада довољно веровати на реч надлежнима у „Инфостану" када се ради о висини „дуговања"?
Осим тога, обавештења о дуговањима која не садрже прецизне податке о дуговањима нису правно ваљана. Другим речима, у овим обавештењима која стижу на адресе многобројних потрошача не може да буде написано: „Ваш дуг у периоду од 1999. до 2008. године износи, 15.154,00 динара (пример)", већ мора да се прецизира тачан обрачунски период/месец и износ дуговања за исти како би корисник знао шта плаћа.
Сходно свему изнетом, Национална организација потрошача Србије ће истрајати у намери да заштити заједничке интересе готово 200.000 потрошача Београда у овом и свим наредним случајевима. Међутим, то не значи и позивање потрошача да не плаћају оно што потроше, већ искључиво поштовање свих законских прописа ове земље.