Услед целокупне ситуације, проузроковане пандемијом вирусом SARS-Cov-2, навике и потребе корисника телекомуникационих услуга су се у знатној мери промениле. Потребе за све бољом интернет конекцијом, стабилношћу интернет мреже и већим протоком, проузроковане препоруком СЗО за организовање пословања од куће, довеле су и до повећања броја приговора потрошача управо на услуге оператора.
С тим у вези, Удружење за заштиту потрошача Војводине, спровело је анализу, посредством анкете „Задовољство потрошача интернет провајдерима“, у жељи да спозна потребе, навике, мишљење и ставове корисника интернет услуга о операторима и самој услузи.
Анкета је спроведена онлајн, попуњавањем упитника који је објављен на друштвеној мрежи фејзбук (www.facebook.com/ZastitaPotrosaca).
Упоредном анализом одговора потрошача на питања „Који је Ваш интернет оператор?“ и „Да ли сте задовољни услугом Вашег интернет оператора?“, добијен је график у наставку на основу којег се јасно може закључити коју су оператори највише заступљени на тржишту Р. Србије, али и колико су потрошачи задовољни услугом истих.
На наредном графику приказано је мишљење потрошача у погледу усаглашености реализоване и уговорене брзине интернет протока.
Анализа резултата анкете по основу појединачних оператора
СББ ДОО
Од свих анкетираних потрошача, њих 32,51% се изјаснило да су корисници поменутог оператора.
Од свих анкетираних корисника услуге интернета компаније СББ ДОО, чак 78,55% се изјаснило као задовољно услугом, док је њих 76,82% изјавило да стварна брзина одговара уговореној.
ТЕЛЕКОМ СРБИЈА АД
Од свих анкетираних потрошача, њих 32,62% се изјаснило да су корисници наведеног оператора.
Од свих анкетираних корисника услуге интернета компаније ТЕЛЕКОМ СРБИЈА АД, 53,10% није задовољно пруженом услугом, док је 39,31% задовољно.
Као најчешће разлоге незадовољства оператором потрошачи наводе непоштовање уговорене брзине (једна уговорена и наплаћена, а испоручена знатно мања брзина), нестабилност интернет везе, честе прекиде интернет сигнала, превисоку цену и лошу корисничку услугу (оператор не одговора у реалном времену на приговор и не отклања квар).
44,82% анкетираних потрошача наводи да остварена брзина одговора уговореној, док 35,52% се са истим не слаже.
Потрошачи су још и често напомињали да на приговор оператору добијају одговор да је у уговору наведено да је брзина “ДО”, односно да нигде уговором није оператор обавезан да обезбеди највећу наведену брзину.
ТЕЛЕНОР ДОО
6,64% анкетираних је изјавило да су корисници поменутог оператора.
Од свих анкетираних који су се изјаснили као корисници услуге интернета компаније ТЕЛЕНОР ДОО, 67,80% се изјавило да је задовољно услугом, док њих 59,32% сматра да испоручена брзина одговара уговореној.
ВИП доо
7,54% анкетираних су корисници услуге интернета наведеног оператора.
76,12% корисника услуге интернета компаније ВИП ДОО се изјаснило као задовољно услугом, док је њих 68,66% изјавило да реализована брзина одговара уговореној.
ОРИОН ТЕЛЕКОМ ДОО
Од свих анкетираних потрошача, њих 3,26% се изјаснило да су корисници поменутог оператора.
Од свих анкетираних корисника услуге интернета компаније ОРИОН ТЕЛЕКОМ ДОО, 82,76% се изјаснило као задовољно услугом, док је њих 55,17% изјавило да сматра да им се испоручује брзина у складу са уговореном.
МОЈА СУПЕРНОВА ДОО
Од свих анкетираних потрошача, њих 9,11% се изјаснило да су корисници наведеног оператора (поменути оператор настао је спајањем и преузимањем неколико мањих, те је приказ сумарни).
Од свих анкетираних корисника услуге интернета компаније МОЈА СУПЕРНОВА ДОО, чак 70,37% потрошача није задовољно пруженом услугом.
Неки од разлога незадовољства потрошача су непоштовање уговорене брзине интернета (једна уговорена и наплаћена, а испоручена знатно мања брзина), нестабилност интернет везе, чести или потпуни прекиди сигнала, неадекватна цена (није сразмерна у односу на услугу која се пружа), поскупљене услуге без адекватног обавештења корисника и неажурност приликом отклањања пријављених сметњи.
53,08% анкетираних потрошача наводи да стварна брзина одговора уговореној, док 28,40% се са истим не слаже.