Фирма која се бави телемаркетингом обећава поклон, али под условом да купац плати медицинску стерилизацију коју наводно обавља ова здравствена установа.
Држава би што пре требало да стане на пут фирмама које се баве телемаркетингом и продајом на даљину производа који су често лошег квалитета. Последњи случај који је пријављен редакцији „Политикиног Потрошача” указује да ове фирме користе чак и пандемију да убеде купце да купе њихове производе. Као мамац у овом случају користе име Института за јавно здравље „Др Милан Јовановић Батут”, тврдећи да овај институт пре испоруке робе купцу обавља услужну медицинску стерилизацију производа.
– Звали су ме и рекли да сам један од пет срећних добитника медицинског пакета за спавање, два јастука и јорган, пуњени „честицама алоја вере”. Уз то су ми рекли да сам добио и мелем од гавеза за ортопедске повреде и да је реч о скупом пакету који у продаји кошта више од 20.000 динара – почиње причу наш читалац
Оператер га је обавестио да је пакет у ствари поклон, извучен јавно на једној телевизији и да га може добити у току дана на кућну адресу.
– Ваша обавеза је само да платите медицинску стерилизацију коју за нас обавља институт „Батут” и која кошта 4.100 динара, рекао ми је оператер на шта сам ја питао како то да овај институт има времена за овакве ствари, будући да је епидемија. Рекао ми је да је то њихов пословни однос који дуго траје, а за мене као купца је, додао је, важно да добијем безбедан производ. Када сам питао зашто стерилишу производе који су у оригиналном фабричком паковању, рекао ми је да је то због ефекта алоја вере и њених медицинских својстава, али и да је тако због вируса корона производ безбеднији. Такође ми је напоменуо да због тога не би требало да стављам навлаке на ову постељину како би она била делотворнија – објашњава наш читалац.
Он каже да није поверовао у ову сумњиву причу због чега је од оператера тражио да уз пакет достави документ који потврђује да има везе са „Батутом”, и да му доставе све податке о фирми и одговорном лицу и нагласио да неће платити робу док све не провери. После ове реченице оператер је збуњено рекао да ће се касније јавити због детаљног договора, али се није јавио.
Редакција „Потрошача” контактирала је овај институт на који се позива фирма, а у Центру за хигијену и хуману екологију Института за јавно здравље „Др Милан Јовановић Батут” рекли су нам да не обављају овакву медицинску стерилизацију коју помиње та фирма.
– Сматрамо да је неопходно да се стане на пут информацији коју смо примили путем „Политикиног Потрошача”. Знамо да то неће бити лак посао, с обзиром на то да је тешко сагледати све (дез)информације које прате продају телемаркетингом. Нека то, за почетак, буде наш деманти – навели су из овог института.
Како су за наш лист недавно о овој теми говорили из Националне асоцијације потрошача Србије НОПС, основна ствар коју би потрошачи требало да имају у виду чим се суоче са овом врстом продаје, јесте да имају посла са обученим особама које су утрениране да их преваре. Најпре када неко нуди робу која је много јефтинија од исте у стандардним продавницама, то је први разлог за сумњу. То је сигнал да нешто није у реду, због чега би купац одмах требало да се распита да ли је продавац који га контактира регистрован и да му тражи све податке.
– Трговац мора бити регистрован, јер ако није, онда купац поспешује сиву економију и велика је вероватноћа да ће имати проблеме. Затим размислите да ли вам та роба уопште треба, чак иако вам се понуда учини примамљивом, дајте себи времена. Један дан да размислите, питате укућане. Ако вам трговац каже да је то последња прилика, не наседајте и то је разлог да посумњате да му намере нису искрене. Пропустите прилику, боље и то него да будете преварени – рекли су у НОПС-у.
Шта у случају да се купац одлучи да купи, како би онда требало да реагује и на шта да обрати пажњу? У НОПС-у кажу да у том случају мора да инсистира да добије рачун на коме су сви подаци о продавцу. Требало би да уз рачун добије и образац за одустанак од куповине, јер на то има право без образложења 14 дана од куповине:
– Куповати од регистрованих трговаца значи бити сигуран да у случају да нешто не буде у реду потрошач може да се заштити, јер то закон тако налаже.
Извор: Политика