Национална организација потрошача Србије (НОПС) спровела је истраживање индекса задовољства потрошача са темом „Трговински ланци – преференције потрошача“. Циљ истраживања је био утврђивање мишљења потрошача по питању избора трговинских ланаца у којима најчешће обављају куповину, а који су најзаступљенији на тржишту малопродаје у Републици Србији, а исто је вршено путем анкетног упитника.
Анкетни упитник састојао се из два питања, при чему је прво питање гласило „У последњих годину дана у којем трговинском ланцу сте најчешће обављали куповину за домаћинство (прехрамбени производи, као и средства за личну хигијену и хигијену домаћинства)?“, а у другом питању потрошачи су имали могућност да оцене оценама од 1 до 5 наведене трговинске ланце.
Од укупног броја прикупљених одговора, потрошачи су на прво питање „У последњих годину дана у којем трговинском ланцу сте најчешће обављали куповину за домаћинство (прехрамбени производи, као и средства за личну хигијену и хигијену домаћинства)?“ процентуално одговорили на следећи начин:
Трговински ланац | Проценат у укупном узорку |
Макси | 27,05% |
Лидл | 20,63% |
Други непоменути ланац | 9,89% |
Идеа | 8,84% |
Темпо | 8,00% |
Рода | 6,63% |
Универекспорт | 5,26% |
Гомекс | 3,89% |
Дис | 3,05% |
Шоп&Го | 2,74% |
Аман | 2,21% |
Супер Веро | 1,37% |
Меркатор | 0,42% |
На друго питање, потрошачи су наведеним трговинским ланцима дали следеће просечне оцене:
Трговински ланац |
Просечна оцена |
Лидл | 4,01 |
Макси | 3,93 |
Темпо | 3,77 |
Меркатор | 3,57 |
Рода | 3,51 |
Супер Веро | 3,39 |
Универекспорт | 3,30 |
Шоп&Го | 3,28 |
Дис | 3,09 |
Гомекс | 3,05 |
Идеа | 3,03 |
Аман | 2,21 |