У трговинским ланцима у Србији већ дуже су уобичајне акције попуста за пензионере које се поклапају с датумом исплате пензија, а у Националној организацији потрошача Србије кажу да су све учесталије и притужбе пензионера да заправо не остварују попуст који је истакнут у продавницама.
Председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић каже за Танјуг да многи пензионери, који редовно купују у појединим трговинским ланцима, не преконтролишу рачун јер верују да су остварили попуст и да им је умањен рачун за проценат који је истакнут у продавницама. – Међутим, када кући донесу намирнице, виде да нису остварили попуст или је он миноран. Кад неком верујете, не проверавате рачун. То су заправо обмане за које је надлежна Тржишна инспекција – рекао је Паповић.
На рекламама за попуст у великим трговинским ланцима великим словима и бројевима су исписана обавештење о попусту и проценат снижења у одређеним данима у месецу, али на дну рекламе ситним словима је написано да се попуст не одобрава на производе који су изузети из попуста, као и да се попуст не односи на воће и поврће, месо, цигарете и штампу, као и на артикле на акцијама
Паповић каже да се пензионери учестало јављају Националној организацији потрошача Србије с начелним примедбама и приговорима јер им је непријатно да пријаве такве случајеве и да се представе.
Највећи проблем је, сматра, то што се не изричу казне и што се још не примењује прекршајни налог. – Нема потребе ићи на суд. Национална организација потрошача Србије тражи примену прекршајног налога, што предвиђа закон који мора да се спроведе. На ту карту трговци играју и зато прекршај пада у воду и зато је на лицу места потребно наплаћивати казне – рекао је Паповић.
Паповић је рекао да је Тржишна инспекција раније наплаћивала мандатне казне које су, додаје, укинуте пре четири или пет година правдањем да по директивама ЕУ тржишна инспекција не треба да кажњава, него да ради превентивно. Превенција је и довела до бахатости трговаца, сматра Паповић.
Извор: Политика