Најчешћи онлајн купци су млади, а међу потрошачима који имају сумње у овакву трговину 43 одсто се и даље плаши да ће добити погрешан производ.
То је показало истраживање о електронској трговини које је спроведено у оквиру пројекта Јачања електронске трговине у Републици Србији и које су помогли Министарство трговине, туризма и телекомуникација и УСАИД.
Међу фирмама које нуде производе и услуге готово три четвртине има онлајн продају, а као највећу препреку за даљи развој у овом сектору компаније наводе мањак едукације како продаваца тако и потрошача.
"Истраживање је показало да је наш највећи непријатељ незнање и недовољна информисаност пре свега потрошача али у значајној мери и трговаца о могућностима електронске трговине", истакла је државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић.
Она је истакла да је истраживање показало да је неопходно повећати свест грађана о бенефитима електронске трговине и изградити поверење.
"Код грађана влада одређено убеђење да је то небезбедно, да роба која се добија није она која се наручи, да роба не може да се врати, а то су све нетачне информације јер чак 85 одсто грађана није никада имало рекламацију када је куповало преко интеренета а роба може да се врати", рекла је она и додала да су то све предрасуде према електронској трговини.
Измене и допуне Закона о електронској трговини умногоме ће допринети развоју електронске трговине, рекла је државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић.
Обим електронске трговине у Србији из године у годину расте, а прошле године је износио 317 милиона америчких долара, док се ове године очекује да достигне 354 милиона.
Извор: Б92