25. 11. 2024.

Први пут је наша земља имала представнике на светском конгресу међународне организације потрошача. Уз учешће више од 400 делегата из преко 90 земаља света имали смо прилику да учествујемо у бројним важним панел дискусијама посвећених различитим темама. Иако је главна тема конгреса била посвећена заштити потрошача у дигиталном свету друге важне теме нашле су своје место током трајања скупа.

У времену неописиве дигиталне експанзије потрошачи су угрожени на безброј начина, од онлајн куповине, интернет превара до неовлашћеног и незаконитог прикупљања и обраде личних података. Иако је та глобална повезаност требало да олакша живот потрошачима, постало је евидентно да порастом броја мобилних уређаја (више од 7 милијарди) расте и кршење основних права и слобода потрошача.

Док се ми боримо са поцепаним патикама и поквареним телефонима, колеге из развијених делова Европе, али и света, заштиту потрошача спроводе на далеко ефикаснији начин. Комплетан систем постављен је на тај начин да увек постоји очекиван и једини могући епилог који води ка даљем развоју заштите потрошача. Али, до тог тренутка морамо сачекати, јер ништа не долази преко ноћи. Потребне су корените системске промене како би свако знао своје место у свеукупној политици заштите потрошача.

Бројни састанци са водећим организацијама у свету указали су нам смер у коме морамо да се крећемо и преузмемо пуну одговорност за заштиту потрошача у Србији. У блиској будућности НОПС ће постати апсолутни лидер у свим активностима које воде ка даљем јачању положаја потрошача.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS