Потрошачи ће бити боље заштићени кад буду усвојене допуне Закона о њиховој заштити, каже за Блиц Татјана Матић државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација.
Допуне предвиђају уношење института медијације и арбитраже у решавању спорова између трговаца и потрошача, али ће се за непоштовање права потрошача увести и прекршајни налози, чиме ће кажњавање бити ефикасније, објашњава Матић.
Измене и допуне су, иначе, припремљене у оквиру законодавне компоненте ИПА Твининг пројекта под називом "Даљи развој заштите потрошача у Србији", а решења припремају стручњаци који прописе истовремено усклађују с европском праксом.
Изменама и допунама биће заокружен систем вансудског решавања потрошачких спорова, односно потрошачима ће бити понуђен још један механизам помоћу којег ће брже и ефикасније решавати свој потрошачки приговор и добијати адекватну материјалну сатисфакцију, објашњава државна секретарка.
Радна група која ради на решењима разматра и предлоге који се односе на рокове за одговор односно решавање рекламација потрошача.
Прекршајни налози за поједине врсте прекршаја такође би ефикасније заштитили потрошаче.
Матић наводи да је последњих година највише рекламација на обућу, па у том смислу каже да би управо за такве случајеве вансудско поравнање за потрошаче било најефикасније и најцелисходније, мада, додаје, механизам за остваривање права потрошача се неће мењати у зависности од робе на коју се рекламација односи.
Она напомиње да ће Министарство наставити да конкурсима за доделу подстицајних средстава јача капацитете удружења за заштиту потрошача, те поручује да ће радна група припрему предлога за допуну закона завршити до 31. јула.
Извор: РТВ