Сви сајтови за резервацију смештаја мораће да промене начин пословања и да истичу транспарентне понуде, а биће забрањено и агресивно рекламирање.
Највећи сајтови за резервацију смештаја, укључујући „Триваго” и „Букинг”, мораће да промене начин пословања, након што је на основу испитивања спроведеног у Великој Британији установљено да су неки од њих обмањивали кориснике у вези са ценама хотелског смештаја и резултата претраге. Онлајн тржишту резервација хотела, по свему судећи, следи велико спремање, а како је наведено, најкасније до 1. септембра ове године сајтови ће морати да примене све промене које је наложила Агенција за заштиту конкуренције чиме ће понуде смештаја постати транспарентније и без скривених трошкова, што до сада није био случај.
Британско тело за заштиту конкуренције је спровело детаљну анализу са овог дела тржишта и посебно се фокусирало на агресивне начине продаје и резервације смештаја, обмањујуће тврдње у вези са снижењима и скривеним трошковима. Неки купци су навели да су током резервације смештаја добијали упозорења да и други корисници разматрају исту понуду као и они, дајући им на тај начин лажни утисак о популарности хотела. Са друге стране дешавало се да током резервације није представљана пуна цена смештаја због чега су корисници ових услуга доведени у заблуду или су оштећени.
Под контролом антимонополске комисије у Великој Британији нашли су се највећи сајтови за резервацију смештаја иако, како кажу, нису сви користили идентичне облике непоштене пословне праксе. Без обзира на то, све компаније које се баве овим послом, убудуће ће морати да поштују смернице које су им дате. Компаније су се, преносе британски медији, обавезале да ће, између осталог, у току резервација смештаја корисницима приказивати све трошкове, укључујући и таксе, као и да ће се уздржавати од агресивних начина продаје. Такође ће имати обавезу да буду јасније и када је реч о попустима који се нуде, као и да ће промовисати само оне понуде које су заиста у датом тренутку доступне.
– Током контрола примећено је да су сајтови често пожуривали купце да донесу одлуку о томе што су им давали лажни утисак о популарности баш оног хотела који они разматрају. Дешавало се да сајтови постављају огласе распродатих хотела у претрази како би утицали на људе да што брже резервишу, наведено је у саопштењу британске антимонополске комисије. Неки сајтови су, на пример, били нејасни и у вези са попустима на одређени смештај. Да би привукли кориснике често су рецимо упоређивали цене луксузних апартмана са стандардним собама и тиме исказивали попусте који су већи од реалних.
– Посебан проблем је постојао код скривених трошкова. Убудуће ће сајтови морати да унапред прикажу укупан износ који клијенти морају да плате, уместо досадашње праксе да истичу само цене собе, а занемарују рецимо порез, трошкове резервације или боравишну таксу, наводи се у овом извештају.
Извор: Политика