28. 11. 2024.

Након што је Раваница оптужила НОПС, односно, заступника удружења потрoшача, Горана Паповића, за неосноване оптужбе и штету због губитка профита у вредности од око 10 милиона динара, јуче је одржано прво рочиште по овом случају.

Предузеће Раваница је остало код навода своје тужбе.

Ми смо, са своје стране изнели све материјалне доказе који поткрепљују нашу тврдњу да смо само радили свој посао, и то поштујући сва правила, и да не можемо бити одговорни ни за једну од тачака оптужнице:

  1. Пружили смо доказ да нисмо позвали потрошаче да се уздружавају од куповине Бонжите на основу фотографије, већ на основу тога што је потрошач нама предао узорак спорне Бонжите, а ми смо потом узорак и фотографисали.
  2. Предали смо доказ да је спорну Бонжиту преузела одговорна и надлежна особа из Министарства пољопривреде.
  3. Предали смо доказе да смо Раваници, пре објављивања фотографије и пре савета потрошачима да се уздрже од куповине овог производа до оглашавања произвођача, упутили допис са захтевом да се огласе и да ћемо у случају да се не одазову послати пољопривредну инспекцију… (никада се нису огласили)
  4. Предали смо доказ да смо на време обавестили пољопривредну инспекцију.
  5. Предали смо доказе да произвођач није у 2 (два) наврата дозволио улазак инспектору у фабрику, те да су то допустили тек 3. пут кад је било запрећено полицијом, и то тек десетак дана касније.

Обавештавамо потрошаче да ћемо и даље наставити да реагујемо на све неправилности које крше њихова права, без обзира на овакве судске спорове, те да нећемо посустати у борби за заштиту права потрошача и поштовање Закона о заштити потршача, других закона који се односе на њихова права, као и правилника о безбедности хране и санитарних услова за производњу и продаје хране.

Потрошачи нека сами процене намере и поступке овог произвођача.

Верујући да би репутација Раванице била много боља да се извинила потрошачима због пропуста и настојала да поправи санитарне услове производње, него што је одлучила да ћути, одбија инспекцијску контролу и учини низ сопствених грешака због којих жели да кривицу свали на друге, са жаљењем констатујемо да овај начин комуницирања није у складу ни са временом у којем живимо, ни са амбицијом коју би једно предузеће требало да има када је реч о наступу на тржишу.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS