28. 11. 2024.

Национална организација потрошача Србије (НОПС) апелује на Министартво правде и Адвокатску комору Србије, да преузму додатне напоре и у најкраћем року реше међусобне спорове и несугласице око увођења јавно-бележничког система, а како би сви грађани Србије могли да несметано остварују заштиту својих права у судским поступцима.

Због вишемесечне блокаде рада правосуђа, организације потрошача нису у могућности да заштите права и интересе потрошача пред надлежним судовима. Овакво, неодрживо стање, поред тога што ствара додатне материјалне трошкове, и у потпуности обесмишљава примену новог Закона о заштити потрошача, а који има за циљ да потрошачима омогући да у кратком року и без додатних трошкова, реше спорове са трговцима и пружаоцима услуга пред надлежним судовима.

Због свих наведених околности и учесталих одлагања рочишта, потрошачи у Србији су принуђени да за решавање потрошачких спорова мале вредности, из уговора о продаји, чекају и по више месеци, а што грађане и потрошачке организације демотивише да истрају у својим захтевима. Постоји реална опасност да, уколико тренутно стање потраје, уместо корака унапред, усвајањем новог Закона, учинимо корак уназад у систему јачања заштите потрошача у Србији.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS