27. 11. 2024.

Локална самоуправа и Организација потрошача Крагујевац, обележили су светски дан права потрошача представљањем анализе меда и производа од меда. На скупу уприличеном овим поводом присуствовали су Весна Новаковић, помоћник министра у Министарству трговине, туризма и телекомуникација у Влади Републике Србије, Небојша Здравковић заменик градоначелника Крагујевца, Небојша Лазаревић, директор Центра за европске политике, Мирјана Милосављевић, начелник у Институту за јавно здравље Крагујевац и Зоран Николић, председник Организације потрошача Крагујевац.

Обележавање Дана заштите потрошача је прилика да се скрене пажња поред осталог и на значај начина остваривања права потрошача и зато Министарство овај дан годинама обележава у сарадњи са организацијама као кључним партнерима у спровођењу политике заштите потрошача, навела је Весна Новаковић помоћник министра. Иако се понекад чини да се налазимо на супростављеним странама Весна Новаковић истиче да то није случај и изразила задовољство што је организацију у Крагујевцу препознала своју улогу и што се локална самоуправа у оквиру својих могућности труди да помогне и олакша њихов рад.

Крагујевац је један од првих градова у Србији који је отпочео рад на заштити права потрошача посредством организације која је данас део националне организације потрошача Србије, а локална самоуправа је прошле године подржала и оснивање Саветовалишта за потрошаче.

“Имајући у виду да је Савтовалиште добро радило и имало велики број позитивно решених примедби грађана, ове године очекујемо формирање Центра за заштиту потрошача у чијем раду ће учествовати представници локалне самоуправе, Саветовалишта за потрошаче и експерти из разних области, најавио је проф. др Небојша Здравковић, заменим градоначелника Крагујевца. Њихов циљ ће бити да грађанима омогући још већи вид заштите када купе лошу робу и брзо реше проблем било враћањем робе или на неки други начин у складу са правним оквирима који им то сада омогућавају“, истиче Здравковић.

Подаци изнети на данашњем скупу говоре да развијене земље Европске уније имају сличне проблеме као и Србија, и да се приговори потрошача углавном односе на квалитет обуће, посебно спортске, квалитет мобилних телефона, телекомуникационих услуга и услуга од општег економског интереса.

У намери да провери квалтет прехрамбених производа, односно да ли је декларација у складу са правилницима и да ли она одговара стварном садржају, Организација потрошача Крагујевац је уз подршку министарства и Института за јавно здравље урадила анализу меда и производа од меса. Узорковано је девет производа меда и 22 полутрајна производа од меса из промета у објектима: Рода, Темпо, Макси, Матијевић, Идеа и Дис у Крагујевцу.

“Ми у Србији једемо здравствено безбедну и квалитетну храну. Параметре које смо испитивали у прописаним су нормама и задовољавају и Закон о безбедности хране и друге правилнике“, рекао је представљајући резултате анализе, Зоран Николић, председник Организације потрошача у Крагујевцу.

“Мали недостаци забележени су код испитивања меда, код кога одређени параметар не ограничава његов кавлитет у великој мери, али показује да хранљивих састојака има мање него у неким другим сличним производима, што смо испитивањем и желели да прикажемо“.

Још једна од примедби је неправилно декларисање производа од меса: паштета, виршли и кобасица у којима је забележено присуство фосфата који нису приказани у декларацији, објаснио је Николић. Организација потрошача Крагујевац упутила је примедбе и према речима Зорана Николића, очекује се да ће надлежне службе Министарства пољопривреде повући одређене производе са тржишта и наложити правилно декларисање.

Извор: Град Крагујевац

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS