27. 11. 2024.

Питање безбедности, квалитета хране и утицаја исте на људско здравље, заузима све значајније место на листи приоритета потрошача широм света, а наведени тренд није заобишао ни Србију.

МекДоналдс као један од најпрепознатљивијих брендова у ланцу ресторана брзе хране, често се доводи у везу са наведеним темама. То је био један од разлога, због којих је Удружење за заштиту потрошача Војводине извршило анкету „Да ли једете у МекДоналдс-у“ где је основни циљ био утврђивање мишљења и навика потрошача поводом куповине и квалитета производа у овом ресторану брзе хране.

Резултати анкете дају одговоре на нека значајна питања, али нас такође наводе на закључке које није лако објаснити и дефинисати. Упркос чињеници да смо свакодневно сведоци различитих текстова о штетности, упитном квалитету и бројним другим негативним аспектима производа из МцДоналдс-а, ставови потрошача говоре да такву храну ипак једемо.

Наиме, иако је чак 86.48% испитаника одговорило да сматра да храна у МекДоналдс-у није здрава, на питање „Да ли једете у МекДоналдс-у?“ 53,34% испитаника одговорило је потврдно.


Преко 70% потрошача изјавило је да не обраћа пажњу на означене нутритивне вредности производа у МекДоналдс-у, а нешто мање од 50% да нема мишљење о томе да ли је декларисана количина соли и декларисана калоријска вредност тачна.

На известан начин, намеће се закључак да се потрошачи само декларативно залажу за здраву исхрану и да се при одабиру руководе претежно укусом, свесни да таква храна има негативни утицај на здравље.


Дакле, као што је веч речено, иако је мишљење потрошача о здравственој исправности ових производа изразито негативна, потрошачи ипак купују и конзумирају храну у МекДоналдс-у.

Комплетан извештај можете прочитати овде.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS