27. 11. 2024.

Поштовани потрошачи,

свакодневно нам јављајте, шаљите фотографије и остале доказе примера кршења правилника о декларисању и разних других неправилности са којима се сусрећете на тржишту.

Обратите нам се и ми ћемо, уколико је то у нашој надлежности, покушати да решимо ваш проблем који имате као потрошач или ћемо вас упутити на друге институције које су у надлежности да реагују на одређени проблем.

Молимо вас да  обраћате пажњу на оно шта купујете, да пажљиво читате декларације производа који се нађу у вашим потрошачким корпама. Свесни смо да је фактор цене пресудан и да потрошачи више гледају оно што је испод производа тј. цену, него оно што је на производу.

Врло је важно да проверимо да ли је роба у складу са декларацијом, да ли нам је информација на производу видљива,  разумљива и читљива? Да ли је јасно назначен рок трајања, тачно наведена грамажа, списак састојака, као и алергена, услови чувања и употребе?  Декларација мора да садржи назив и адресу произвођача, као и земљу порекла ако је роба увезена.

Декларисањем не сме да се обмањује потрошач у смислу да се храни приписују својства и особине које не поседује, као и то да јој се не приписују особине превенције и лечења болести људи, што се у неким случајевима уређује посебним прописима.

Заједно ћемо се борити за ваша тј. права свих нас али је најбитније да будемо што боље информисани, како бисмо за свој новац направили најбољи могући избор.

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS